رئیس دانشگاه بیرجند گفت: در  دو سال گذشته آمار دانشجویان بین الملل این دانشگاه ۱۸۰ نفر بود ولی امروز به ۶۰۰ دانشجوی بین الملل رسیده است.

احمد لامعی اظهارکرد: در دوره جدید مدیریت چندین برنامه راهبردی را برای دانشگاه بیرجند تبیین کرده است.

وی با اشاره به اینکه ورود به عرصه بین الملل امروز یکی از سیاست‌های راهبردی دانشگاه بیرجند است، تصریح کرد: این دانشگاه نزدیک به نیم قرن فعالیت آموزشی، پژوهشی را در کارنامه خود دارد و به عنوان موتور پیشران استان در عرصه های مختلف است.

رئیس دانشگاه بیرجند افزود: با توجه به قابلیت ها و ظرفیت هایی که این دانشگاه داشته و دارد و امروز ورود خوبی به عرصه بین الملل دارد.

لامعی با بیان اینکه دانشگاه بیرجند با توجه آمار دانشجویی آن در ردیف دانشگاه های برتر کشور قرار دارد، اضافه کرد: همچنین این دانشگاه از نظر امکانات رفاهی، آموزشی، پژوهشی و ورزشی در ردیف دانشگاه های توسعه یافته کشور محسوب می شود.

وی یادآور شد: دانشگاه بیرجند پس از نیم قرن تلاش و کوشش و ارائه خدمات ارزنده در خصوص عرصه بین الملل تلاشش بر این بوده که در عرصه ها و زمینه های مختلف ورود پیدا کند که یکی از عرصه ها جذب دانشجو بین الملل بوده که در دستور کار بسیاری از دانشگاه های مطرح کشور قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه بیرجند بیان داشت: در دو سال گذشته آمار دانشجویان بین الملل این دانشگاه ۱۸۰ نفر بود ولی امروز به ۶۰۰ نفر دانشجوی بین الملل رسیده که غالب دانشجویان از کشور همسایه افغانستان بوده است.

لامعی گفت: با توجه به انعقاد تفاهم نامه هایی که در کشورهای مختلف انجام شده در دوره دو سال با ۱۴ کشور تفاهم نامه امضا شده که آخرین آن با دانشگاه بین المللی اهل بیت بوده است.

وی ادامه داد: در پی این قرارداد با دانشگاه بین الملل اهل بیت در فاز اول به ۵۰ دانشجو بین الملل از کشورهای افریقایی به دانشگاه بیرجند داده شده که از ترم بهمن و یا سال آینده وارد دانشگاه بیرجند می شوند و در رشته های مختلف شامل علوم پایه، علوم انسانی و کشاورزی تحصیل خواهند کرد.

رئیس دانشگاه بیرجند با بیان اینکه نگاه جامع به همه رشته ها در این دانشگاه وجود داشته است، اضافه کرد: یقیناً دانشگاه بیرجند در بسیاری از عرصه ها نسبت به این دانشگاه پیشرو تر و قوی تر است.

لامعی تصریح کرد: امیداست در سال آینده از کشور پاکستان و تاجکستان نیز در دانشگاه بیرجند دانشجو داشته باشیم.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور