مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در نشست صمیمی استاندار با مدیران ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: طی ماه‌های آینده خراسان جنوبی میزبان ۴ جشنواره ملی از جمله مجسمه‌های نمکی نهبندان، کتاب، رسانه و فیلم و عکس کویر و زندگی می شود.
علی فرخنده در نشست صمیمی استاندار با مدیران ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه  ۳۸۵ میلیارد تومان برای پروژه‌های نیمه‌تمام فرهنگی استان نیاز است که باید از محل اعتبارات استانی و ملی تامین شود، افزود: از این میزان ۲۲۰ میلیارد تومان مربوط به پروژه‌های دارای اعتبار ملی و ۱۶۵ میلیارد تومان اعتبار استانی است.
وی مساحت پروژه‌های در دست احداث استان را ۲۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع دانست و اظهار‌ کرد: در حال حاضر ۲۰ هزار متر فضای در حال بهره‌برداری داریم که بخشی از آن فرسوده بوده و برای بازسازی نیاز به ۱۳ میلیارد تومان اعتبار است.
فرخنده با بیان اینکه تجهیزات برخی از سالن‌ها و مجتمع‌های هنری شهر به دلیل قدمت زیاد فرسوده است؛ لذا در زمینه بروزرسانی نیاز به تامین اعتبار داریم، گفت: یکی از خلاءهای استان نبود هنرستان پسرانه با عنوان هنرهای زیبا است که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قول داده در صورت تامین زمین، مجوز را صادر کند.
وی با بیان اینکه سالن علامه فرزان تنها سالن فنی تئاتر در مرکز استان است؛ افزود: این سالن طی سال ۹۵ دچار حریق شده و از سال ۹۶ تاکنون به اتمام نرسیده و در حال حاضر ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به خالی بودن ۳۰ درصد پست‌های سازمانی این اداره کل در استان، افزود: به دلیل کمبود نیرو ساعت اداری در این اداره کل معنا ندارد و همکاران در بخش‌های مختلف پای کار هستند.
وی با اشاره به فرسوده بودن ۵۰ درصد ناوگان حمل و نقل اداره کل فرهنگ و ارشاد استان، گفت: درخواست داریم حداقل یک دستگاه ون برای اداره کل به عنوان دبیر شورای اطلاع‌رسانی استان تامین شود تا در مناسبت‌های مختلف اصحاب رسانه از این ظرفیت استفاده کنند.
فرخنده با بیان اینکه در ماه‌های آینده خراسان جنوبی میزبان ۴ جشنواره ملی از جمله مجسمه‌های نمکی نهبندان، کتاب، رسانه و فیلم و عکس کویر و زندگی است، گفت: جشنواره ملی تالاب کجی نمکراز نهبندان بعد از گذشت دو سال از شیوع کرونا و عدم برگزاری، امسال در دستور کار قرار دارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از اقدامات اساسی برای جلوگیری از روزمره‌گی‌ها، تهیه سند تحول فرهنگ و ارشاد اسلامی است، افزود: در این سند جبهه‌سازی، هوشمندسازی، توانمندسازی و اصل عدالت‌محوری مدنظر قرار گرفته است.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور