مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۹ میلیون و ۴۱ هزار یورو کالا از واحدهای کوچک و متوسط مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان به کشورهای خارجی صادر شد.

 

عباس جرجانی گفت  از این میزان ۲۲ میلیون و ۷۱۴ هزار یورو در سه ماه دوم و ۶ میلیون و ۳۲۷ هزار یورو مربوط به سه ماه سوم بوده است.
وی بیان کرد: مواد شوینده، کاشی، سرامیک، زعفران، لوله های پلی اتیلن، مواد خوراکی، کنسانتره و کنسروجات از عمده کالاهایی است که به کشورهای افغانستان، عراق و سایر کشورهای هدف صادر شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان جنوبی اظهار داشت: در حال حاضر ۹۴ درصد صنایع استان واحدهای تولیدی کوچک و متوسط هستند که بیش از ۵۴ درصد اشتغال بخش صنعت استان را به خود اختصاص داده اند.
وی عنوان کرد: صنایع با زیر ۵۰ نفر اشتغال جزو صنایع کوچک، بین ۵۰ تا ۱۵۰ نفر اشتغال واحد صنعتی متوسط و از ۱۵۰ نفر اشتغال به بالا واحد صنعتی بزرگ محسوب می شوند.
جرجانی یادآور شد: اکنون ۵۲۰ واحد تولیدی کوچک و متوسط در خراسان جنوبی دارای پروانه بهره برداری هستند.
وی در ادامه گفت: امسال ۳۵ قرارداد سرمایه گذاری در شهرک ها و نواحی صنعتی استان منعقد و ۳۷ هکتار زمین نیز واگذار شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان جنوبی سرمایه گذاری پیش بینی شده در استان را یکهزار و ۳۴۷ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: با آغاز به کار و راه اندازی این واحدهای صنعتی زمینه اشتغال ۵۳۰ نفر نیز فراهم خواهد شد.
وی بیان کرد: فرآوری زعفران، صنایع فلزی و غیر فلزی، فرآوری خاک های معدنی و بنتونیت عمده درخواست های سرمایه گذاری در نواحی و شهرک های صنعتی استان بوده است.
پس از تشکیل خراسان جنوبی، شرکت شهرک های صنعتی استان در سال ۱۳۸۳ تشکیل شد و در حال حاضر با ۲۰ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب و ۲ هزار و ۱۷۱ هکتار زمین در اختیار و یکهزار و ۱۵ هکتار زمین صنعتی، بستر مناسبی برای سرمایه گذاری صنعتی در استان فراهم شده است.
معافیت مالیاتی ۱۳ ساله در صورت ایجاد اشتغال از مزایای سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی خراسان جنوبی است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله