رییس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: به منظور مراقبت از سلامتی مردم تعداد شعب اخذ رای در انتخابات ۲۸ خرداد امسال نسبت به انتخابات قبل در این استان ۱۰ درصد افزایش یافته است.

ناصر خوش‌ خبر افزود: ما به دنبال برگزاری انتخابات باشکوه با مشارکت حداکثری هستیم اما تامین سلامتی مردم به ویژه در شرایط کرونایی هم دغدغه اصلی ماست.

وی گفت: در این دوره از انتخابات ۹۸۸ شعبه در استان برای جمع‌آوری آرای مردم در نظر گرفته شده است و احتمال افزایش شعب وجود دارد.

رییس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی بیان کرد: در راستای مراقبت از سلامتی و افزایش ضریب ایمنی مردم حدود ۹۰ شعبه اخذ رای در انتخابات ۱۴۰۰ نسبت به انتخابات گذشته افزایش خواهد داشت.

وی افزود: یکی از راهکارهای ستاد انتخابات استان افزایش شعب اخذ رای در راستای سلامتی مردم است و تدابیری اندیشیده شده که تا حد امکان و در صورت مقدور بودن شعب اخذ رای در فضای باز مستقر شود.

خوش خبر گفت: برپایی شعب اخذ رای در فضای باز و در شرایط مناسب، ضریب ایمنی و سلامت مردم را بالا می‌برد.

وی اظهار داشت: ملزومات بهداشتی مانند ماسک و مواد ضد عفونی کننده برای تمامی شعب پیش بینی شده و همه تلاش ما این است که برای حفظ سلامتی مردم تمامی پروتکل‌های بهداشتی در شعب اخذ رای به طور دقیق و کامل رعایت شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه تضمین سلامت مردم نقش مهمی در مشارکت آنان در انتخابات دارد افزود: مشارکت اصلی‌ترین رکن انتخابات است و سابقه حضور و مشارکت مردم خراسان جنوبی در انتخابات، نشان‌دهنده آگاهی آنان از تاثیر انتخابات بر سرنوشت‌شان است.

وی گفت: برآورد ما این است که ۶۸ تا ۷۰ درصد جمعیت استان خراسان جنوبی واجد شرایط رای دادن هستند و انتخابات در مرکز استان به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد که با کمک صدا و سیما و اصحاب رسانه آموزش‌هایی در این خصوص به مردم ارائه می‌شود.

خوش خبر اظهار داشت: همچنین مردم می‌توانند با اپلیکیشن شعبه یاب ضمن رصد نزدیکترین شعبه به محل زندگی خود، از وضعیت تراکم جمعیتی در شعبه نیز مطلع شوند.

وی افزود: حضور حداکثری مردم نیازمند فراهم کردن بستر مناسب است و در این راستا رسانه باید میدان‌دار اصلی برای آگاه سازی و انتخاب درست مردم باشد.