مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: ۵ هزار و ۱۶۹ گوشی هوشمند و تبلت با پیگیری استاندار و مشارکت سازمان نوسازی مدارس کشور برای دانش‌آموزان این استان تهیه شده است.

محمدعلی واقعی روز پنجشنبه در آیین توزیع گوشی و تبلت دانش‌آموزی که با حضور جمعی از مسوولان در محل اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، افزود: این تعداد گوشی و تبلت با توجه به نُرم دانش‌آموزی بین شهرستان‌ها و مناطق استان برای استفاده دانش‌آموزان محروم توزیع می‌شود.

وی اظهار داشت: گوشی‌ها و تبلت‌های تهیه شده جزو اموال مدارس است و برچسب اموال می‌خورد که مدیران مدارس پس از دریافت گوشی و تبلت‌های آموزشگاه خود آن را به طور امانی برای استفاده در اختیار دانش‌آموزان محروم قرار می‌دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به توزیع ۲۲ هزار لیتر مواد ضد عفونی کننده و ۲۱۰ هزار ماسک اختصاص یافته از سوی استاندار بین مدارس روستایی، مرزی، عشایری و محروم استان از ابتدای سال تحصیلی جاری تاکنون عنوان کرد: شروع توسعه زیرساخت‌ها در ۲ بعد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری با سفر معاون اول رییس جمهوری به استان بود.

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا باعث شد ضریب نفوذ زیرساخت‌ها در استان شتاب چشمگیری بگیرد ادامه داد: امروز با تلاش نماینده ارشد دولت در استان، بیش از ۹۵ درصد مدارس بهارستان علم و ادب به شبکه ملی اطلاعات متصل شده و نفوذ شبکه‌های دیجیتال و اینترنت گوشی‌های همراه در مناطق روستایی، مرزی و عشایری به بالای ۹۰ درصد رسیده است.

واقعی گفت: صیانت از فکر، اندیشه و سلامت جسم و روان دانش‌آموزان و اولیای آنان به ویژه در ایام شیوع کرونا ویروس، اولویت اول خادمان نظام تعلیم و تربیت در خراسان جنوبی است.

حدود ۱۷۰ هزار دانش‌آموز در ۲ هزار و ۷۵۰ آموزشگاه خراسان جنوبی تحصیل می‌کنند.

سال تحصیلی جدید همزمان با سراسر کشور از ۱۵ شهریور امسال در خراسان جنوبی آغاز شد اما حضور دانش‌آموزان در مدارس الزامی نبوده و آموزش غیرحضوری هم ادامه داشته است.

بنابر اعلام محدودیت‌های جدید کنترل کرونا در خراسان جنوبی، آموزش در تمامی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی از ۲۰ مهر ماه امسال غیرحضوری و این وضعیت تا دوم آبان تمدید شد.