استاندار خراسان جنوبی گفت: درخصوص مواد پروتئینی به‌ویژه مرغ مقداری در بازار بیرجند کمبود احساس شد که امشب و فردا مرغ و تخم‌مرغ به میزان نیاز مردم عرضه می‌شود.

حمید ملانوری  افزود: همه کالاهای مورد نیاز مردم در سطح بازار وجود دارد اما درخصوص گوشت مرغ تا حدودی کمبود اعلام شد که هماهنگ کردیم امشب و فردا با توجه به تعطیلی، گوشت مرغ توزیع شود تا مردم در روز عید میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) با کمبود گوشت و تخم‌مرغ مواجه نشوند.

وی گفت: با توجه به فضای کشور که در دوران شیوع کرونا بازار دچار التهاباتی شد می‌توان گفت اصناف و بازاریان بیشترین همکاری را در زمینه مدیریت کرونا داشتند.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: براساس گزارش‌هایی که اخیرا دریافت کرده‌ایم، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح جامعه مقداری کاهش پیدا کرده که می‌تواند میزان ابتلا به بیماری را افزایش دهد و محدودیت‌هایی را در پی داشته باشد که بخشی از این محدودیت‌ها متوجه بازاریان و اصناف خواهد شد.

وی اظهار داشت: امروز از بازار بیرجند بازدید داشتیم تا ضمن تبریک عید و خداقوت به کسبه، وضعیت قیمت‌ها، عرضه کالاهای مختلف و میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح بازار و جامعه را به‌صورت میدانی بررسی کنیم.

ملانوری گفت: با توجه به فرهنگ منطقه و هماهنگی و همکاری‌های خوب مردم، عمدتا رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک را مثبت دیدیم البته بعضا نیاز به تذکر وجود دارد.

وی افزود: در سطح بازار بیرجند و بازار روز مسایلی درخصوص بهسازی و بازسازی بازار، تسهیلات مورد نیاز کسبه و سایر موضوعات توسط بازاریان مطرح شد که در قالب جلسات تنظیم بازار برنامه‌ریزی می‌کنیم تا فضای بازار نشاط بهتری بگیرد.

استاندار خراسان جنوبی امروز با هدف بررسی وضعیت بازار و نحوه اجرای نظارت‌ها از بازار مرکزی بیرجند و بازار روز پاسداران بازدید کرد و ضمن حضور در مغازه‌ها با متصدیان برخی اصناف و توزیع‌کنندگان کالاهای اساسی به گفت و گو پرداخت.

کمبود و افزایش قیمت مرغ در هفته اخیر از گلایه‌های مردمی در این بازدید بود که ملانوری ضمن برقراری تماس با مسوولان مربوط خواستار رفع این مشکل شد.

همچنین در این بازدید که معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و جمعی از مسوولان استانی نیز حضور داشتند، شهروندان، کسبه و بازاریان درخواست‌هایی از جمله اجرای بیمه تکمیلی برای کسبه، بهسازی و بازسازی بازار، ایمن‌سازی محیط، تامین علوفه مورد نیاز دام در شهرستان‌ها، درخواست تسهیلات ارزان‌قیمت مسکن را مطرح کردند که استاندار قول پیگیری داد.