✍️ خسروی ، دادستان شهرستان زیرکوه در پیامی به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کرد: با آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان ،از مردم بزرگوار شهرستان زیرکوه تقاضا می شود رعایت حرمت و احترام این ماه مبارک را داشته باشند.

? وی تصریح کرد: با عنایت به اینکه مطابق ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی هر کسی علنا در انظار و اماکن عمومی و معابر تظاهر به عمل حرامی کند ، علاوه بر کیفر عمل به حبس از ده روز تا دو ماه یا تا ۷۴‌ ضربه شلاق محکوم خواهد شد و در صورتی که مرتکب عملی شود که نفس آن عمل دارای کیفر نمی‌باشد ولی عفت عمومی را جریحه‌دار کند ، فقط به حبس از ده روز تا دو ماه یا تا ۷۴ ضربه شلاق ‌محکوم خواهد شد ، لذا هرگونه تظاهر به روزه خواری در ملأ عام بر اساس قانون ممنوع و جرم تلقی می شود و مردم از انجام هرگونه عملی که تظاهر به روزه خواری باشد خودداری کنند.

این مقام قضایی تاکید کرد: نیروی انتظامی با کسانی که تظاهر به عمل حرام روزه خواری کنند به لحاظ مشهود بودن جرم در صحنه برخورد خواهد کرد و برای این افراد بلافاصله پرونده قضایی تشکیل ‌شده و به دادسرا معرفی می شوند.

? خسروی گفت: افرادی که دارای عذر شرعی می باشند (مسافر ، بیمار و…) از خوردن و آشامیدن و همچنین استعمال دخانیات در ملاء عام مانند پارک ها و خیابان خودداری کنند .