معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: معلمان و متولیان آموزش قرآن در حوزه جهاد تبیین به ویژه در این مقطع زمانی وظیفه سنگینی دارند و انتظار است با استفاده از آموزه‌ها و رهنمودهای قرآنی موضوع جهاد تبیین در دستور کار قرار گیرد.

سید محمدرضا طالبی  در آیین اختتامیه جشنواره فیلم موبایلی لیمو شیرین که با موضوع نماز برگزار شد افزود: در زمینه آموزش قرآن فقط به روخوانی بسنده نشود بلکه باید از مفاهیم قرآنی به نحو احسن استفاده کنیم تا در حوزه جهاد تبیین شبهات دشمن را بتوان باطل کرد.

وی گفت: یکی از موضوعات مهم و اساسی که در مقطع فعلی و در این چند ساله مورد توجه و تاکید بوده، جهاد تبیین است که مقام معظم رهبری به عنوان یک فریضه فوری و قطعی از آن نام بردند.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: جهاد تبیین رسالت اصلی پیامبران و ائمه معصومین (ع) نیز بوده و مهمترین محوری که در جهاد تبیین از طرف خدا مشخص شده، آیات وحی است که تحت عنوان جداکننده حق از باطل مطرح شده است.

وی افزود: در طول تاریخ بشریت دچار فراز و نشیب‌های زیادی بوده و همواره جبهه حق و باطل مقابل هم قرار گرفته‌اند لذا بخشی عمده‌ای از قرآن موضوع حق و باطل است و خداوند در سوره فرقان می‌فرماید با جهاد کبیر و بزرگ به مقابله با کافران برخیزید.

طالبی گفت: این دستور در همه ادوار و شئون زندگی مسلمانان و غیرمسلمانان کاربرد دارد لذا جهاد در حوزه سخت و گاهی در جبهه نرم مورد تاکید است که مصداق آن جهاد تبیین می‌تواند باشد.

وی افزود: شیطان همواره تلاش دارد مومنان را گمراه کند و در هر زمان با یک لباس ظاهر می‌شود که در دوران فعلی هم این شیطان در چهره استکبار جهانی با امپراتوری رسانه‌ای خود مقابل جمهوری اسلامی ایستاده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: بر همین اساس باید در راستای خنثی‌سازی تهاجم فرهنگی و نرم دشمن به طور مرتب و هوشمندانه عمل کنیم.

وی گفت: عفاف و حجاب یکی از موضوعاتی است که دشمن آن را هدف قرار داده لذا در این زمینه وظیفه سنگین بر دوش جامعه قرآنی است و فعالان این حوزه تاثیرگذاری بسزایی دارند.

جشنواره فیلم موبایلی لیمو شیرین با موضوع نماز به همت گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش، ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی، موسسه فرهنگی و هنری افق هزاره و موسسه فرهنگی قرآن و عترت معراج، ویژه دانش‌آموزان در تمامی مقاطع تحصیلی برگزار شد.

این جشنواره به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با هدف حمایت مادی و معنوی از تولیدکنندگان آثار هنری – سینمایی که به تعمیق و گسترش اهمیت نماز اول وقت و ابعاد معنوی نماز پرداخته‌اند، برنامه‌ریزی شد و امروز با تجلیل از برگزیدگان به کار خود پایان داد.