استاندار خراسان جنوبی گفت: بزرگترین رمزگشا و بازکننده گره‌های سخت، همین مسیری است که به‌درستی در دوران دفاع مقدس و انقلاب، طی کرده‌ایم.

حمید ملانوری در نخستین یادواره شهدای روستای گوگچین از توابع بخش مرکزی شهرستان بیرجند گفت: بزرگترین موهبت استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، ایجاد دانشگاه بزرگ دفاع مقدس بود.

وی افزود: در آغازین روزهای پیروزی انقلاب که به همت مردم، نظام شاهنشاهی، استکبار و استبداد سقوط کرد و جای خود را به نظام الهی و اسلامی جمهوری اسلامی داد، مردم ما برای مقابله با شیطنت‌های دشمنان، نیاز به یادگیری فنون و تخصص‌های لازم داشتند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: مردم باید خیلی چیزها را یاد می‌گرفتند تا پایه‌های نظام را ثابت کنند و اهداف انقلاب را به ثمر برسانند.

وی تصریح کرد: مهمترین هدف نظام جمهوری اسلامی این بود که فرهنگ دینی، الهی، ایثارگری، حریت و انسان بودن در تمام دنیا منتشر شود که با شکل‌گیری دانشگاه دفاع مقدس، این هدف به خوبی محقق شد.

ملانوری افزود: این دانشگاه به پهنای ایران اسلامی، به ریاست یکی از بزرگترین مدیران جهان، با جانشینی فرزند صالح ایشان مقام معظم رهبری و با حضور فرماندهان توانمند و دانشجویانی به عدد کل جمعیت ایران زمین شکل گرفت.

وی اظهار داشت: در این دانشگاه عظیم، دروس متنوع آزادگی، ایثار، مقاومت، ازخودگذشتگی، استقلال و خدمت به خلق را یاد گرفتیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: دفاع مقدس به ما آموخت که با استفاده از ظرفیت‌های خدادادی کشور برای استقلال خودمان بهره ببریم تا تحت سلطه نباشیم، به قدرت دفاعی بزرگی در دنیا تبدیل شویم و در تسلیحات نظامی، علم پزشکی و نانوفناوری از کشورهای برتر منطقه باشیم.

وی افزود: طی هشت سال تحصیل در این دانشگاه عظیم، همه ملت ایران به لطف خدا در رشته‌های ایثار، نوعدوستی، اتحاد، تلاش و خدمت، مدرک دکترا گرفتند.

ملانوری گفت: برگزاری این یادواره‌ها نه فقط برنامه‌ای برای تجلیل و یاد کردن از چند شهید است بلکه به این بهانه، یادآوری می‌کنیم که در چه مکتبی علم آموخته‌ایم؟

وی تصریح کرد: در این یادواره به ما یادآوری می‌شود که بزرگترین رمزگشا و بازکننده قفل‌ها و گره‌های سخت، همین مسیری است که به‌درستی در دوران دفاع مقدس و انقلاب، طی کرده‌ایم.

استاندار خراسان جنوبی افزود: ما باید از خداوند طلب کنیم که به برکت خون شهدا، توفیق خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی را به همه ما عطا کند.

نخستین یادواره هشت شهید روستای گوگچین امروز همزمان با سالروز شهادت امام رضا (ع) با حضور استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان در این روستا برگزار شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، خانواده معزز شهدا، فرماندهان مرزبانی و انتظامی، سپاه و ارتش در خراسان جنوبی، فرمانده مرکز آموزش محمد رسول الله (ص) و جمعی از مدیران استانی و مردم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این مراسم حضور داشتند.

غبارروبی گلزار مطهر شهدا، رونمایی از کتاب شهید حسین مسروری و تقدیر از خانواده معظم شهدا از جمله برنامه‌های این یادواره بود که به همت کانون فرهنگی هنری شهدا و پایگاه مقاومت بسیج شهید فلک ژاپونی روستای گوگچین برگزار شد.

دکلمه‌خوانی فرزند شهید مدافع وطن حسین مسروری و حضور کادر بهداشت و درمان مرزبانی خراسان جنوبی و ارائه خدمات پزشکی و غربالگری به مردم از دیگر برنامه های این یادواره بود.

در این مراسم یاد و خاطره شهیدان “فلک ژاپونی “، “مصطفی هنری”، “محمد مرادی”،” امیر دلاکه (ماری)”، “احمد دلاکه” ، “محمدعلی دلاکه” ، “مجتبی مرادی” و “حسین مسروری” گرامی داشته شد.