فرماندار خوسف گفت: ۱۱۸ پروژه با اعتبار ۶۵۰ میلیارد ریال همزمان با هفته دولت امسال در این شهرستان افتتاح می‌شود.

محمد شفیعی افزود: عملیات اجرایی ۳۶ پروژه نیز با پیش‌بینی اعتبار یک هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال در هفته دولت آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه در هفته دولت ۲ کارخانه فرآوری محصول عناب در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد ادامه داد: برای راه‌اندازی این کارخانه‌ها بیش از ۲۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و ظرفیت سالانه آنها بیش از یکهزار ۱۵۰ تن در نظر گرفته شده است.

فرماندار خوسف اظهار داشت: خوسف با یک هزار ۶۰۰ هکتار عناب بیشترین سطح زیر کشت این محصول را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه معادن به عنوان یکی دیگر از ظرفیت‌های شهرستان مطرح است عنوان کرد: خوسف به عنوان قطب معدن شرق کشور شناخته شده است و در این راستا ۲ کارخانه فرآوری محصولات معدنی شامل معدن طلای کودکان و قلعه‌زری کلنگ‌زنی خواهد شد.

شفیعی میزان پیش بینی اعتبار برای این ۲ کارخانه را یک هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال دانست و افزود: با راه اندازی این کارخانه‌ها برای ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی خواهد شد.

وی یادآور شد: کارخانه چدن کویر خاوران که با سرمایه گذاری خارجی به صورت آزمایشی راه اندازی شده است نیز در آینده نزدیک با حضور مسئولان کشوری به بصورت رسمی افتتاح خواهد شد.

فرماندار خوسف، میزان اشتغالزایی این کارخانه را ۲۳۰ نفر به صورت مستقیم ذکر کرد و گفت: فازهای دوم و سوم این کارخانه نیز در دست احداث است که امیدواریم تا پایان سال یکی از این فازها به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: عملیات گازرسانی به روستاهای شهرستان در چند سال اخیر رشد فزاینده‌ای داشت و به‌زودی تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

شفیعی بیان کرد: عملیات گازرسانی به روستاهای کمتر از ۲۰ خانوار که در مسیر شبکه قرار دارند با توجه به مصوبه سفر استاندار به شهرستان در حال انجام است.

وی اظهار داشت: در هفته دولت پروژه گازرسانی به ۱۳ روستا با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال شامل اجرای ۲۸ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع و نصب ۲۰۰ انشعاب به بهره‌برداری می‌رسد که ۲۲۰ خانوار نیز از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

فرماندار خوسف تصریح کرد: عملیات گاز رسانی به هشت روستا و ۲۵ واحد صنعتی با پیش بینی اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریال نیز در این هفته آغاز می‌شود.

وی از افتتاح سومین زمین چمن مصنوعی شهرستان در روستای سیوجان خبر داد و گفت: این پروژه از مصوبات سفر سال قبل استاندار به شهرستان بود که با اعتبار چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال هفته دولت افتتاح می‌شود.

شفیعی ادامه داد: تامین گاز شهرک صنعتی که یکی از مهمترین خواسته‌های سرمایه‌گذار خارجی طرح کارخانه چدن بود نیز با پیگیری‌های استاندار به نتیجه رسید و با اعتبار ۴۱ میلیارد ریال هفته دولت افتتاح می‌شود.

وی گفت: یکی از طرح‌های موفق در راستای تثبیت جمعیت در مناطق روستایی و مهاجرت معکوس، طرح مسکن محرومین بوده است.

فرماندار خوسف افزود: در این طرح بیش از ۵۴۵ واحد مسکن روستایی احداث شده است که همزمان با هفته دولت ۱۰۵ واحد با هزینه کرد ۷۵ میلیارد ریال نیز افتتاح خواهد شد.

دوم تا هشتم شهریور (سالروز انفجار دفتر نخست وزیری به دست منافقان و شهادت شهیدان رجایی و باهنر در سال ۱۳۶۰) هفته دولت نام دارد.

هفته دولت امسال یک هزار و ۵۱۵ پروژه یا طرح با اعتباری بیش از چهار هزار و ۴۰۲ میلیارد تومان در خراسان جنوبی افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود که از این تعداد یک هزار و ۸۰ پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

عملیات اجرایی ۴۳۵ پروژه نیز در مناطق شهری و روستایی استان آغاز می‌شود.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان خوسف در ۳۶ کیلومتری بیرجند است.