رئیس گروه برنامه‌ریزی و توسعه آموزشی دانشگاه‎ ‎بیرجند گفت: با موافقتاخذ مجوز راه اندازی دو رشته در دانشگاه بیرجند شورای گسترش معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مجوز راه اندازی دو رشته مهندسی پزشکی و مدیریت دولتی برای سال تحصیلی آینده در این دانشگاه اخذ شد.
رستمی نژاد با بیان اینکه اخذ ‏مجوز رشته های مذکور بر اساس سیاست‌های توسعه رشته‌ها در دانشگاه بیرجند، به ویژه توسعه متوازان رشته‌ها در مقاطع مختلف ‏است، افزود: براساس این مجوز برای رشته مهندسی پزشکی ۶۰ دانشجوی روزانه و ۲۰ دانشجوی شبانه و در رشته مدیریت دولتی ۳۵ دانشجوی روزانه و ۱۵ دانشجوی شبانه در مهر سال آینده پذیرش خواهند شد.
وی با بیان اینکه هم اکنون ۳۵۳ کد رشته در مقاطع مختلف تحصیلی در این دانشگاه فعال است، گفت: از این تعداد ۵۵ رشته در مقطع دکترا، ۱۷۹ رشته در مقطع کارشناسی ارشد، ۱۱۱ رشته در مقطع کارشناسی و ۸ رشته کاردانی است که در مجموع ۱۳ هزار و ۷۸۴ نفر دانشجو در این کد رشته ها تحصیل می کنند.
رئیس گروه برنامه‌ریزی و توسعه آموزشی دانشگاه‎ ‎بیرجند از افزایش ۲۲ درصدی آمار دانشجویان امسال نسبت به سال گذشته در این دانشگاه خبرداد و افزود: از این تعداد دانشجو، ۵۸۶ نفر در مقطع دکترا، ۲ هزار و ۶۰۲ نفر در مقطع ارشد و ۱۰ هزار و ۴۵۰ نفر در مقطع کارشناسی و ۱۴۶ نفر در مقطع کاردانی مشغول به تحصیلند.