#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: حدود ۶۶ میلیارد ریال از بدهی بیمه سلامت استان به موسسات بهداشتی و درمانی طرف قرارداد مربوط به سال ۹۸ پرداخت شد.

علی اربابی روز دوشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: با توجه به شرایط خاصی که کشور در خصوص بیماری کرونا با آن مواجه است و اعتباری که سازمان بیمه سلامت ایران برای کاهش مطالبات موسسات بهداشتی و درمانی طرف قرارداد به این اداره کل تخصیص داده، حدود ۶۶ میلیارد ریال از بدهی‌های سال ۹۸ این موسسات پرداخت شد.

وی ادامه داد: از این مبلغ حدود ۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال مربوط به موسسات دولتی دانشگاهی و حدود یک میلیارد و ۱۷۳ میلیون ریال مربوط به مطالبات موسسه‌های دولتی غیردانشگاهی بیمارستانی طرف قرارداد است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی اظهار داشت: همچنین حدود پنج میلیارد و ۶۱۰ میلیون ریال مربوط به مطالبات پزشکان و موسسات بخش خصوصی و خیریه طرف قرارداد، ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال مربوط به مطالبات داروخانه‌های طرف قرارداد و حدود ۲۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال نیز مربوط به مطالبات سطح یک روستایی بوده است.

وی در ارتباط با آخرین وضعیت پرداخت مطالبات سال ۹۸ موسسه‌های طرف قرارداد عنوان کرد: با پرداخت‌های اخیری که انجام شد، در واقع مطالبات موسسات دولتی دانشگاهی تا پایان شهریورماه ۹۸ به صورت قطعی و تا پایان دیماه ۹۸ به صورت علی‌الحساب پرداخت شده است.

اربابی ادامه داد: همچنین مطالبات موسسات دولتی غیردانشگاهی تا پایان آبان ۹۸ به صورت قطعی و پاراکلینیک‌ها، پزشکان و کلینیک‌های فوق تخصصی طرف قرارداد نیز تا پایان مهر۹۸ به صورت قطعی پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی عنوان کرد: مطالبات داروخانه‌ها نیز تا پایان آذرماه ۹۸ به صورت قطعی پرداخت شده و برای سطح یک روستائیان و عشایر نیز با توجه به تفاهم‌نامه فی مابین اداره کل بیمه سلامت استان و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تا پایان اسفند ماه ۹۸ به صورت علی‌الحساب پرداخت شده است.

وی یادآور شد: به محض تخصیص اعتبار مجدد از سوی سازمان بیمه سلامت کشور، مابقی مطالبات نیز پرداخت خواهد شد.