مدیرکل بازرسی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۲۱ شکایت مردمی از دستگاه‌های مختلف به این اداره کل ابلاغ شده است.

رحیمی در نشست خبری با بیان اینکه خط قرمز بازرسی فساد است، گفت: ضمن اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی را به قانون مداری و مردم داری توصیه می‌کنیم از آن‌ها می‌خواهیم تا از مدار قانون تخطی نکنند.

وی گفت: در اداره کل بازرسی استان فعالیت مدیران را رصد ویژه می‌کنیم و اگر با موارد نقض قانون مواجه شویم هشدار‌های لازم را می‌دهیم و در مواقع لزوم تعقیب انتظامی خواهیم داشت.

مدیرکل بازرسی خراسان جنوبی افزود: تمام این اقدامات برای آن است تا شهروندان و هم استانی‌های ما بدانند امکاناتی که در اختیار مدیران است ملک آن‌ها نیست و باید برای خدمت به مردم استفاده شود.

رحیمی گفت: مجموعه بازرسی کل استان در سال ۹۹، ۳۳ بازرسی برنامه‌ای و ۴۸ بازرسی موردی داشته که پارسال در دستگاه‌های مختلف به شکل صد در صد اجرا شده است.

وی همچنین افزود: در سال ۹۹، ۲۲ گزارش کیفری به دستگاه قضا معرفی شده و ۶۰ گزارش هشداری که در آن سودجویی برخی‌ها را در ادارات شاهد بودیم .

مدیرکل بازرسی خراسان جنوبی گفت: ۶۷ گزارش اصلاح امور و چهار مورد ابطال مصوبه هم در سال ۹۹ از جمله اقدامات اداره کل بازرسی استان بوده است.
رحیمی با بیان اینکه تمام دستگاه‌های اجرایی و تمام بخش‌هایی که از بودجه دولتی استفاده می‌کنند جامعه هدف بازرسی کل استان اند، افزود: در رصد‌های انجام شده در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۰ تاکنون ۱۸ موضوع بازرسی برنامه‌ای برای دستگاه‌های مختلف انجام شده است.

وی گفت: در طول سال ۹۹، در جریان رصد بانک‌ها و اعطای تسهیلات به ۷ مورد پرونده در بانک کشاورزی برخوردیم که بیش از ۲۰ میلیارد تومان تسهیلاتی را دریافت کرده بوند که استحقاق آن را نداشته اند.

مدیرکل بازرسی خراسان جنوبی افزود: در این راستا این مبالغ همراه با جرایم برگشت داده شد.

رحیمی همچنین از کارت زرد گرفتن ۵ دستگاه اجرایی از طریق گزارشات مردمی نام برد.

وی افزود: شهرداری، جهادکشاورزی، دانشگاه علوم پزشکی، شرکت توزیع نیروی برق و ادره کل راه و شهرسازی ۵ اداره‌ای بودند که از ۶۵۰ مورد ثبت شکایت مردمی بیشترین شاکی را داشتند.

مدیرکل بازرسی خراسان جنوبی گفت: پارسال از سوی مردم ۳۸۰ فقره اعلام فساد به مجموعه بازرسی کل استان وارد شده که ۹۰ درصد آن پیگیری، برخی منجر به تعقیب قضایی شده و به هم استانی‌ها نتایج آن اعلام شده است.

رحیمی افزود: درسه ماهه نخست ۱۴۰۰، تعداد ۲۲۱ شکایت مردمی و ۶۶ فقره گزارش فساد به کمک مردم داشته ایم.

وی با بیان اینکه تخلفات از ناحیه مدیران در هر قالبی اعم از فعل و ترک فعل اگر سر بزند مورد رصد خواهد بود و مشاهده هرگونه تخلف مورد پیگیری سازمان بازرسی است، گفت: سامانه طرح شکایت مردمی با عنوان shekayat.Bazrasi.Ir@ دورنگار ۳۲۴۰۰۰۹۰ و شماره ۱۳۶ در ستاد خبری اداره کل بازرسی خراسان جنوبی آماده دریافت شکایات شهروندان از نقض ضوابط و مقررات در دستگاه های اجرایی است.