۲ طرح احیا و مرمت قنوات روستاهای نوغاب خور و دستگرد شهرستان خوسف با اعتبار ۷۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

مسوول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی  در آیین افتتاح این طرح‌ها که فرماندار خوسف و جمعی از مسوولان نیز حضور داشتند، گفت: مرمت این ۲ رشته قنات با ۶۰۰ متر حجم عملیات اجرایی و ۷۰۰ میلیون تومان کمک اعتباری دولت و مردمی انجام شد.

مهدی هنری بیان کرد: یکی از برنامه‌های سازمان بسیج سازندگی اجرای پروژه‌های عمرانی محرومیت‌زدایی است و با توجه به اینکه خراسان جنوبی درگیر خشکسالی‌های چندین ساله است پروژه‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی در زمینه آب اهمیت زیادی دارد.

وی افزود: پروژه‌های تامین منابع آب کشاورزی، احیا و مرمت قنوات ۱۰ ساله است که در اولویت پروژه‌های بسیج سازندگی قرار دارد و با همیاری و همکاری مردم و تعامل با سازمان جهاد کشاورزی در تمامی شهرستان‌ها در حال انجام است.

مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: سال گذشته تفاهم‌نامه‌های مختلفی در راستای مرمت قنوات در شهرستان‌ها داشتیم که امروز شاهد افتتاح ۲ پروژه قنات در خوسف هستیم.

وی افزود: همکاری و همیاری مردم در اجرای پروژه‌های منابع آب کشاورزی بسیار مهم است و مناطقی که مردم پای کار هستند در اولویت قرار دارد.

هنری اظهار داشت: تعدادی از قنات‌های استان که در سیل اردیبهشت امسال آسیب دید در مرحله اجرایی احیا و مرمت است که امیدواریم با تامین اعتبار در سال جاری و همراهی جهاد کشاورزی بتوانیم نسبت به احیا و مرمت این قنوات اقدام کنیم.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان خوسف در ۳۶ کیلومتری بیرجند است.