مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی گفت: ۲ سالن تئاتر در شهرستان‌های قاینات و طبس تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

ناصر نبی‌زاده شامگاه جمعه در آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی اظهار داشت: ساخت سالن نمایش نهبندان نیز شروع شده و امیدواریم تا سال آینده در اختیار هنرمندان قرار گیرد.

وی با اشاره به تلاش‌هایی که برای حمایت از تئاتر استان انجام شده است افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه ارتقای سطح تئاتر استان ۲ سالن نمایش در بیرجند تعمیر، تجهیز و ساخته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: تئاتر هنر خلاق و کوشش هنرمندانه برای بیان دغدغه مردم و تلاش خلاقانه برای بیان کاستی‌ها است و هنرمند تئاتر این دغدغه را متکی بر فرهنگ این مرز و بوم به نحو هنرمندانه فراروی جامعه قرار می‌دهد.

وی گفت: باید مشتاقانه به تماشای تئاتر نشست و هنرمندان تئاتر را ارج نهاد که برنامه‌ای مدون برای آموزش تئاتر به هنرمندان استان تهیه شده است.

نبی‌زاده اظهار داشت:  توانمندی اقتصادی هنر نمایش از دیگر برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی است.

وی با ابراز خرسندی از استقبال تماشاچیان در سیزدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی افزود: از همه کسانی که برای برپایی این جشنواره تلاش کردند به ویژه هنرمندان، کارگردانان و دست‌اندرکاران قدردانی می‌کنیم.

سیزدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی با شرکت هشت گروه نمایشی از ۲۲ تا ۲۴ آبان ماه جاری برگزار شد و سه داور کشوری نمایش‌های برتر را انتخاب کردند که گروه‌های منتخب استانی به مرحله کشوری راه می‌یابند.

برگزیدگان این جشنواره با حضور دکتر احمد کامیابی مسک، فرماندار بیرجند و جمعی از مسئولان و هنرمندان تجلیل شدند