مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: انتقال منابع غنی دفاع مقدس به همگان خصوصا نسل جوان، زمینه را برای رسیدن به تمدن نوین ایران اسلامی فراهم می کند.
یازدهمین پاسداشت ادبیات جهان و مقاومت همراه با آیین ملی رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «تنها گریه کن» یکشنبه ۳۰ آبان ماه جاری با حضور مسئولان خراسان جنوبی و خانواده شهدای هنرمند استان برگزار شد.

ناصر نبی زاده در این مراسم عنوان کرد: کتاب «تنها گریه کن»، روایت زندگی سراسر کوشش اشرف السادات منتظری، مادر بزرگوار شهید محمد معماریان، در دوران مبارزات انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و پس از آن است.

وی با اشاره به این که پژوهشگران و محققان با بررسی یادداشت ها و تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب های دفاع مقدس، محورهای اصلی و دغدغه های حضرت آیت الله العظمی خامنه ای را تبیین کرده اند، ادامه داد: اهمیت حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس، توجه به ویژگی ها و نقاط قوت آثار منتشر شده و توجه به منابع عظیم و گنجینه ارزشمند دفاع مقدس، از جمله این محورها می باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که مقام معظم رهبری بارها این موارد و لزوم توجه مسئولین و مردم به منابع ارزشمند دفاع مقدس را تکرار کرده اند، افزود: این یادداشت ها و تقریظ ها نیز در راستای نشان دادن اهمیت این موضوع و توجه همگانی به آثار دفاع مقدسی است.

نبی زاده با تاکید بر این که رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت و رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری نیز پاسخگویی به این دغدغه مهم است، اضافه کرد: باید کوشش همه ما بر مبنای قدردانی از جانفشانی شهدا، ایثارگران، جانبازان و خانواده معزز آنان باشد تا بتوانیم فرهنگ از خودگذشتگی، ایثار و ایستادگی را مجسم و نمایان سازیم.