نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی گفت: کنسرتی که در آن هنجارها و موازین اسلامی رعایت و موسیقی شرعی اجرا شود، ایرادی ندارد.

حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از پروژه های در حال ساخت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به خبرنگاران افزود: فرد یا مسئولی باید فضای اجرای کنسرت را مدیریت کند که هنگام برگزاری آن اتفاقی رخ ندهد که خانواده ها را نگران کند.
وی اظهار داشت: هیچ کسی با اصل موسیقی مخالف نیست و مردم منطقه ما به قدری متدین هستند که از موسیقی حلال، ضابطه مند و شرعی که در صدا وسیما هم پخش می شود، استقبال کرده و به دنبال آن بخش از موسیقی که حرام است نمی روند و علاقه ای هم به هنجارشکنی ندارند.
نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ایام بودجه و قبل از آن به منظور اخذ اعتبار برای پروژه های فرهنگی استان آماده پیگیری و همکاری هستیم و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید از ظرفیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی بیشتر استفاده کند و ما هم از ظرفیت نمایندگی مجلس که چند روزی به عنوان امانت در دست ما قرار دارد در خدمت فرهنگ، هنر تئاتر، سینما و موسیقی هستیم.
وی گفت: زیرساخت های فرهنگی مانند سینما و سالن تئاتر در بیرجند کم است که دولت باید توجه ویژه به این بخش داشته باشد و ما هم در مجلس شورای اسلامی آمادگی کامل برای حمایت از پروژه های فرهنگی را داریم.
عبادی اظهار داشت: سینما هنر بسیار مهم و تاثیرگذاری است، تئاتر هم به همین شکل بوده و استعداد مردم این منطقه بالاست که اگر سالن های تئاتر مناسبی داشته باشیم هنرمندان برجسته ای در این خطه رشد می کنند.
وی افزود: شاخص های نیروی انسانی در خراسان جنوبی از بسیاری استان های دیگر بالاتر است و سطح سواد و فرهنگ منطقه بالاست اما به دلیل نبود زیرساخت مناسب امکان استفاده مناسب از ظرفیت عظیم نیروی انسانی استان مهیا نیست.
تالار بزرگ بیرجند، خانه فرهنگ بیرجند، نوسازی سالن آمفی تئاتر علامه فرزان و بهسازی سالن گلبانگ از مهمترین پروژه های در حال ساخت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله