مسئول میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان از راه اندازی شرکت بسته بندی تولیدات صنایع دستی شهرستان خبر داد و گفت : یکی از مشکلات مهم بر سرراه فروش محصولات و تولیدات صنایع دستی شهرستان در سالهای اخیر عدم برخورداری از بسته بندی مناسب بوده است. این موضوع اگرچه در بسیاری ازمحصولات مانند پسته، زعفران و غیره به علت تقاضاهای بازارهای مقصد و مسائل بهداشتی این اقلام شکل مناسبتری نسبت به گذشته به خود گرفته است ولی در محصولات صنایع دستی که نمونه آشکار میراث فرهنگی این مرزو بوم به شمار می آیند هنوز بسته بندی مقوله ای است غریب که همت همگان را می طلبد تا بتوان جامه ای نو در خور شان این اقلام به یادگارمانده از نیاکانمان بر تن آنها پوشاند.

محمد عرب افزود:  امروزه ضرورت مقوله بسته بندی صنایع دستی بر هیچ یک از فعالان این حوزه پوشیده نیست. چراکه بسته بندی مناسب علاوه بر تاثیرگذاری مثبت در فرآیند تصمیم گیری خرید توسط مشتریان، ابزاری برای هویت سازی و شخصیت بخشی به محصولات صنایع دستی می باشد. از دیگرسو با عنایت به زمینه گسترده و مساعد صادرات محصولات صنایع دستی ایرانی به سایر کشورها، بی شک عدم برخورداری از بسته بندی های شکیل و جذاب، مانعی بزرگ در مسیر حضور در بازارهای رقابتی بین المللی خواهد بود.

وی ادامه داد: با مقایسه ای اندک بین کیفیت پائین عرضه صنایع دستی با کیفیت نسبتاً مناسب عرضه محصولاتی مانند مواد غذایی و محصولات بهداشتی از سویی و ماهیت فرهنگی و بومی محصولات صنایع دستی و لزوم تشخص بخشی و هویت سازی به این گونه محصولات از سوی دیگر، نیاز به بسته بندی در این محصولات بیش از پیش آشکار می شود در واقع نیاز ، مادر تمام ابتکارات بشر در طول تاریخ بوده است.

مسئول میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گفت:خوشبختانه بحث تولید محصولات صنایع دستی در سال های اخیر متنوع شده و به لحاظ تعداد تولیدکنندگان و ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی رشد چشمگیری داشته ولی عمده تولیدات با بسته بندی نامناسب و اغلب بدون بسته بندی ارائه می شود که با تولیدکنندگان جلسات مختلفی برگزار گردید و البته نتایج مطلوبی نداشت. به گفته وی: با پیگیری ها و راهنماییهای صورت گرفته خوشبختانه بخش خصوصی برای بسته بندی تولیدات صنایع دستی شهرستان ترغیب شده و اولین شرکت طراحی، تولید و بسته بندی تولیدات صنایع دستی و سوغات محلی شهرستان راه اندازی گردیده و بزودی فعالیت خود را آغاز خواهد نمود و برای هر کدام از تولیدات، بسته بندی متناسب تولید و عرضه خواهد شد که البته حمایت همه صنعتگران و تولیدکنندگان صنایع دستی لازمه موفقیت و ادامه فعالیت  این شرکت خواهد بود

عرب همچنین افزود: علاوه بر تولید صنایع دستی که باعث ایجاد اشتغال می شود راه اندازی این شرکت که بصورت کارگاهی  فعالیت خواهد نمود نیز زمینه اشتغال تعدادی از متقاضیان و علاقمندان را فراهم خواهد نمود.
۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله