رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) خراسان جنوبی گفت: مردم مراقب کلاهبرداری افراد فرصت طلب با هویت جعلی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی باشند.

سرهنگ علی محمد پور اظهار داشت: امروزه افرادی فرصت‌ طلب با هویت‌ جعلی در فضای مجازی با انتشار آگهی‌ هایی در کانال ‌ها و گروه ‌های شبکه‌های اجتماعی و یا در سایت‌های آگهی از برخی هموطنان با تحت عناوینی مانند فروش مدارک از جمله مدرک تحصیلی، مدارک هویتی (شناسنامه،کارت ملی) و غیره کلاهبرداری می‌کنند.
وی افزود: این افراد با سوء‌ استفاده از بلند پروازی برخی کاربران و با دریافت مبالغی هنگفت، اقدام به فروش مدارک تحصیلی با عناوینی همچون «کارشناسی آسان»،«مدرک دانشگاهی بدون حضور در کلاس»، «مدرک دانشگاهی از دانشگاه‌های معتبر خارج و یا داخل کشور»، « دریافت مدرک تحصیلی دانشگاهی معتبر همراه با استعلام» می‌کنند که در برخی از موارد هم مشاهده شده اصلا مدرکی برای فرد صادر نشده و افراد کلاهبردار بعد از گرفتن پول دیگر پاسخگو نیستند و متواری می شوند.
رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: کاربران بدانند که تمام این آگهی‌ها دروغ بوده و مدارکی هم که ارائه می‌شود جعلی است لذا به هیچ عنوان فریب این افراد را نخورند.
وی در توصیه به کاربران فضای مجازی عنوان کرد: کاربران مدنظر داشته باشند مدارک رسمی را سازمان‌های مرتبط و معتبر با توجه به قوانین کشور صادر می‌‌کنند.
محمدپور یادآور شد: افرادی که در فضای مجازی اقدام به فروش مدارک‌ جعلی می‌کنند و همچنین افرادی که این مدارک‌ جعلی را خریداری کرده و در جایی ارائه می‌دهند، بدانند که این کار آنها جرم بوده و پلیس با این افراد برخورد قانونی خواهد داشت.
وی گفت: از همه کاربران فضای مجازی تقاضا داریم در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله