#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: کارشناسان صادق و امین با اظهارنظرهای علمی خود مردم را یاری کنند و دولت نیز با صداقت آنچه انجام می‌شود و نقطه هدف را به مردم بگوید.

 حجت‌الاسلام و المسلمین سید “علیرضا عبادی” روز پنجشنبه در دیدار با “جواد قناعت” استاندار خراسان جنوبی افزود: طبیعی است که وقتی مقدار نگرانی با تحریک برای مردم ایجاد شود نوع خرید هم متعارف نیست و مردم تا بتوانند بیشتر می‌خرند و آسیبی است که بوسیله خود ما ایجاد می‌کنیم بنابراین برای کنترل این قضایا، دولت و کارشناسان امین باید به کمک مردم بیایند.

وی گفت: در رسانه‌ها کم و بیش چه از احتکارها و چه از قاچاق اجناسی که به خارج می‌شود، در این جهت نیروهای نظارتی باید جدیت بیشتری به خرج دهند تا بحران کاذبی که می‌خواهند بر مردم تحمیل کنند از سویی با بصیرت مردم و تحقیق حال به وسیله متخصصین امر و از سویی با نظارت بر بازار ایجاد نشود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: امیدواریم همانطور که بسیاری از مسائل دیگر به‌موقع انجام و در نهایت موجب سرافرازی شده است اینجا هم این مسائل با درایت مردم و هدایت دانشمندان و نظارت مسوولان بازرسی و اطلاعاتی پشت سرگذاشته شود و مردم آرامش پیدا کنند.

وی افزود: مساله کالابرگ الکترونیکی پیشنهاد بسیار خوبی است که با وجود آن جنس عمومی هر اندازه گران شود ارتباطی با خانواده‌ها ندارد چون کالابرگ دارد و در چند ماه می‌تواند با نرخ ثابت کالا بخرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: بقیه اجناس هم اگر گران شود نه تنها ضرری ندارد بلکه فایده هم دارد چون وقتی مردم تامین باشند این جنس گران قاچاق نمی‌شود و صرفه برای قاچاق نمی‌کند که اینها در آینده موجب ثبات خواهد شد.

وی گفت: اینکه دولت سیزدهم این موضوع مهم را به چهار سال بعد موکول نکردند ناشی از صداقت دولت است چون مشکل مردم را نباید به فردا موکول کنیم البته مردم هم پاسخ صادقانه را خواهند داد همانطور که در بقیه جاها پاسخ دادند و امیدواریم این مساله را مثل سایر قضایایی که پیش آمده با سرافرازی پشت سر بگذاریم.

امام جمعه بیرجند افزود: دشمنان انقلاب از هر بهانه‌ای سوء‌استفاده می‌کنند تا دولت بخواهد دست به کار اساسی مانند ساختار اصلاح یارانه‌ها بزند، جوسازی می‌کنند که پاسخ اینها فقط بصیرت و هوشیاری است.

وی گفت: دولت جدید با چند مساله روبه‌رو است؛ یکی مشکلات و قرض‌هایی که از دولت قبل باقی مانده و باید آنها را هموار کند و این بار مضاعفی بر دوش دولت سیزدهم است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: یک مساله هم اصلاح شرایطی است که قبلا به هر نحو با هر غرضی صورت گرفته و اکنون چه از نظر علمی و چه از نظر تجربه‌ای نشان می‌دهد که نباید اینگونه باشد.

وی گفت: ارز ۴۲۰۰ تومانی را به کسانی می‌دهند که کالایی وارد نمی‌کنند یا کالای اساسی نیست تا برسد به آنهایی که دنبال اغراض دیگری هستند بنابراین اعتبارات و سرنوشت جامعه را نمی‌شود به کار مجهول داد لذا باید اقدامات اساسی و علمی اجرا کرد اما سخت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هوشیارانه این است که وقتی دشمن بر یک نقطه خیلی تاکید دارد، معنا می‌دهد افزود: بخشی هم این اصلاح ساختار است که دولت باید انجام دهد و هزینه و سختی دارد، بخشی نیز مسائل جدیدی است که در جهان پیش آمده و صاحبنظران اظهار نگرانی می‌کنند.

وی گفت: جالب اینجاست که حتی نسبت به همین قضایا که جهانی است و بیش از همه کشورهای غربی در آن ماندند و فروشگاه‌ها و جمعیت مردم و اظهارنظر مسئولانشان را هم می‌بینید به اصطلاح کسانی که در تبلیغات‌شان علیه انقلاب ما تحریک می‌کنند موراد مشابه را از آن کشورها اصلا اسم نمی‌برند و فقط مربوط به ایران را می‌گویند که پاسخ اینها فقط بصیرت و هوشیاری است.