فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: تلاش می‌کنیم دومین کنگره ملی شهدای سادات در سالگرد شهادت حضرت زهرا(س) و سالگرد شهید سردار سپهبد سلیمانی در خراسان جنوبی برگزار شود.

سردار علی قاسمی، امروز پنج شنبه ۱۹ دی، در اجلاسیه شهدای سادات استان اظهار کرد: خراسان جنوبی ۱۴۱ شهید  سادات دارد که ۱۲۱ نفر آنان از بسیجیان و ۲۰ نفر نیز از شهدای ارتش و نیروی انتظامی هستند.

وی با بیان اینکه راه مقدس شهدا، استکبارستیزی بود و ما این راه را ادامه می‌دهیم، افزود: تاکنون ۴۰ برنامه ویژه شهدای سادات استان برگزار شده است و چهار کارگروه مختلف برای برگزاری کنگره شهدا سادات تشکیل شده است.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی بیان کرد: طی ۹ ماه گذشته تاکنون فعالیت ستاد کنگره شهدای سادات استان آغاز و در راستای آن ۱۲ یادواره شهرستانی و ۲۵ یادواره بخشی در سراسر استان برگزار شده است.
قاسمی با بیان اینکه سادات خراسان جنوبی در ۱۵ روستا به صورت متمرکز حضور دارند، ادامه داد: بر اساس سرشماری سال ۹۵ حدود ۴۰ هزار نفر سادات در استان وجود دارد.
وی با قدردانی از حضور گسترده مردم در مراسم‌های بزرگداتشت سردار سپهبد سلیمانی، یادآور شد: ۲۸۰۰ نفر از مردم استان در مراسم تشییع شهید سردار سپهبد سلیمانی در کرمان حضور یافتند.