هوالمصور

عکس عاشورا

امسال با وجود ویروس کرونا در کشور و نظر مقام معظم رهبری  مدظله العالی محرم به صورت متفاوت و با  شور و اشتیاق بیشتر برگزار خواهد  شد تا به تمام جهانیان ثابت شود عشق به امام حسین(ع) چه در عزاداری ها و چه سیره عملی راه سید الشهدا (ع) خاموشی نداره  و این شور اشتیاق می بایست برای ثبت و ضبط در تاریخ  به تصویر کشیده شود این امر  در هنر عکاسی متبلور است هنری دیداری مستند و واقعیت گرا و در عین حال حقیقت گو  که می توان این روزها را برای آینده گان به یادگار گذاشت از آنجاییکه عکاسی در حال توسعه است  هنرمندان بیشماری در خراسان جنوبی به این هنر  مبادرت می ورزند و  عامه مردم نیز در پس تغییرات در گوشی ها هوشمند در این وادی گام نهاده اند و لحظات ناب را به تصویر می کشند . پس می شود فرهنگ اصیل عاشواریی و انقلابی مردم خراسان جنوبی با تاسی از منویات مقام عظمای ولایت امام خامنه ای  رهبر انقلاب اسلامی را به تصویر کشید .

 

این سوگواره در دو بخش اصلی تک عکس حرفه ایی و موبایلی در قالب محورهای زیر برگزار می­شود

محورهای سوگواره:

محور اول: برگزاری عزاداری محرم با رعایت پروتکل های بهداشتی و توجه به منویات مقام معظم رهبری

محور دوم: آئین های عاشورایی با نگاه گردشگری مذهبی خراسان جنوبی

 

آثار بخش اصلی :تک عکس: شامل تک عکس هایی است که با یکی از محورهای سوگواره مطابقت دارد و به صورت حرفه ایی بر اساس ایین نامه به دبیرخانه تحویل می گردد .

بخش دوم : عکاسی با موبایل می باشد  که عکس ها صرفا با اندازه اصلی موبایل می باست ارایه گردد در صورت تشخیص برگزار کننده بر اینکه عکس موبایلی نیست شرکت کننده مورد نظر از تمام بخش های سوگواره حذف می گردد در این بخش محورها اصلی  اعلام شده از سوی ستاد برگزاری می باشد

 

جوایز بخش اصلی جشنواره شامل:

  • نفر اول: لوح تقدیر، به همراه جایزه نقدی به مبلغ ۱۲۰۰۰۰۰۰ریال
  • نفر دوم: لوح تقدیر، به همراه جایزه نقدی به مبلغ ۱۰۰۰۰۰۰۰ ریال
  • نفر سوم: لوح تقدیر، به همراه جایزه نقدی به مبلغ۸۰۰۰۰۰۰ ریال

 

 

 

جوایز بخش موبایلی

  • نفر اول: لوح تقدیر، به همراه جایزه نقدی به مبلغ ۶۰۰۰۰۰۰ ریال
  • نفر دوم: لوح تقدیر، به همراه جایزه نقدی به مبلغ ۴۰۰۰۰۰۰ ریال
  • نفر سوم: لوح تقدیر، به همراه جایزه نقدی به مبلغ۲۰۰۰۰۰۰ ریال

 

آیین نامه:

شرکت برای تمامی هنرمندان و علاقه مندان به عکاسی در این سوگواره آزاد است. در این سوگواره، هر عکاس میتواند حداکثر ۱۰ قطعه عکس  در دوبخش حرفه ایی و موبایل  در اندازه اصلی ارسال نماید. (بدیهی است عکسهای فاقد کیفیت و کراپ شده در مرحله داوری حذف خواهد شد).

تصاویر باید در استان خراسان جنوبی عکاسی تهیه شده باشد و در اندازه اصلی ارسال گردد. دریافت آثار از طریق ارسال به دبیرخانه جشنواره به آدرس  ایدی   @mola_mahshar   در پیام رسانهای ایتا، ، سروش و تلگرام  ارسال از طریق ایمیل جشنواره به نشانی mola.mahshar@gmail.com   ارسال به شماره تلفن ۰۹۰۲۵۶۱۷۴۵۶ در پیامرسان واتس اپ در مهلت مقرر امکان پذیر است. عکس­های ارسالی باید مستند بوده و از هرگونه دستکاری که جنبه استنادی عکس را مخدوش می کند، خودداری شود. عکس های ارسالی، نباید دارای امضای عکاس، تاریخ و یا هرگونه نشانه های تصویری(پاسپارتو، قاب، واترمارک و لوگو) باشند.

نامگذاری فایل­های اصلی

آثار ارسالی می بایست در محرم ۱۴۰۰ عکاسی شده باشند .

عکس ها  تمام بخش ها می بایست  به صورت فایل با بالاترین کیفیت  به ایدی سوگواره ارسال گردد .

عکس ها بخش های حرفه ایی  با فرمت JPEG ارائه می شوند و با مشخصات تعبیه شده به فضای رنگی sRGB تبدیل می شوند. حداقل وضوح تصویر باید ۳۰۰ پیکسل در هر اینچ (dpi) باشد و کمترین میزان سایز آن باید ۲۰۰۰ پیکسل باشد

اطلاعات تکمیلی و اعلام نتایج از طریق سایت www.khabarvahonar.ir

عکس های بخش موبایلی می بایست با حداکثر کیفیت دوربین موبایل ارسال گردد در صورت تشخص غیر موبایلی بودن عکس شرکت کننده عکس شرکت کننده در بخش موبایل و دیگر بخش ها سوگواره حذف خواهد شد

 

آثار ارسالی نباید در سوگواره عکاسی دیگری شرکت کرده باشند. تمام عکس ها باید دارای شرح باشند. به این معنی که اطلاعات مربوط به مشخصات فردی عکاس، شیوه تماس، مکان و زمان عکسبرداری و نیز بخش­های (اصلی،  موبایلی درج شده باشد) سوگواره درج شوند و این مشخصات طی یه فایل ورد و نوشتاری به دبیرخانه همراه عکس ها ارسال گردد. ارسال عکس­ها توسط شرکت کننده به منزله اعلام مالکیت عکس است و برگزارکنندگان، هیچگونه مسئولیتی در مورد عدم رعایت مالکیت معنوی عکس ها ندارند.

عکس ها هر بخش به نام فرد و گزینه بخش شرکت داده شده به صورت مثال kashsni mobail   نام گذاری به صورت لاتین گردد

دبیرخانه سوگواره ، حق استفاده و در معرض نمایش قراردادن عکس های ارسالی به سوگواره را در کلیه مکانها چه در داخل و چه در خارج از کشور نشریات، مطبوعات، سایتهای اینترنتی، سایت برگزار کننده  ایران و خراسان جنوبی و… با حفظ حقوق معنوی عکاسان برای خود محفوظ نگه می دارند.

ارسال آثار به معنای پذیرش تمامی مقررات این سوگواره می باشد و تصمیم گیری در مورد مسایل پیش بینی نشده برعهده برگزارکنندگان است.

هیئت اندیشه ورز

  • سید علی زمزم
  • مهدی باقری
  • احمد کاشانی
  • ابوالفضل حسن پور

دبیر سوگواره: احمد کاشانی

دبیر اجرایی: علی علی پور

مشاور فضای مجازی و سایت : امین کاشانی

مدیر بخش تولیدات تصویری و گرافیکی : علی علی پور

دبیرخانه : دینا مومن زاده – الهام صنعتی

داوران سوگواره  ابوالفضل حسن پور-کاظم ایمان طلب-رضا خالدی

مهلت ارسال آثار: ۲۰ شهریور۱۴۰۰         داوری آثار۱ مهر ۱۴۰۰      اختتامیه و برگزاری  نمایشگاه:  ۶ مهرماه ۱۴۰۰

برگزار کننده: موسسه فرهنگی هنری جهان نوین فیلم خراسان

آسیا پرواز

انجمن گردشگری پایدار میراث ماندگار

گروه تجاری مهدی باقری

خبرگزاری قرانی ایکنا خراسان جنوبی

با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی