مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در نشست هماهنگی اجرای طرح فرهنگی “مردم شایسته خدمت”  گفت: بعد از آسیب‌شناسی میز خدمت، طرح فرهنگی “مردم شایسته خدمت” ۲۰ اسفند پارسال در شورای فرهنگ عمومی استان مصوب شد که مخاطب اجرای آن در سه بخش مسئولان، تشکل‌های مردمی و پیوست رسانه‌ای تعریف شده است.

علی فرخنده با اشاره به اینکه در حوزه اجرای طرح مسئولیت با فرمانداران است افزود: برپایی میز خدمت در بخش مسئولان طرح برنامه‌ریزی شده که در این مرحله مساجد هدف با تمرکز بر مناطق کم‌برخوردار با محوریت کارگروه امور مساجد شورای فرهنگ عمومی با هماهنگی فرمانداران شناسایی شده و برنامه‌ریزی لازم صورت می‌گیرد تا یک روز در هفته تحت عنوان روز خدمت، مسئولان پاسخگوی مردم باشند.

وی با اشاره به شیوه‌های اجرایی این طرح در حوزه مردمی اظهار داشت: راه‌اندازی پویش‌های مردمی، ساماندهی ظرفیت‌های مالی و تکریم چهره‌های برتر خدمت‌رسان به مردم و پویش کاسب امین از جمله این موارد است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: باید در نظام مدیریتی و نظارتی، خدمات‌ به مردم در ساعات غیراداری هم در سبد جاری مدیران قرار گیرد.

وی ادامه داد: در تمامی برنامه‌های اجرای طرح مردم شایسته خدمت، پیوست رسانه‌ای آن مهم است لذا باید همه رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما همکاری داشته باشند و تولید برنامه‌های کوتاه و جذاب در این زمینه مد نظر قرار گیرد و با تولید گزارش‌های شهروندمحور مردم را در این طرح دخیل کنیم.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور