تقویت جریان های حوزه فیلم سازی در خراسان جنوبی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به افزایش تعداد موسسات و آموزشگاه های سینمایی در استان اشاره کرد و گفت: باید جریان های حوزه فیلم سازی تقویت شوند تا شاهد برندسازی در این حوزه باشیم.

مراسم بزرگداشت روز ملی سینما عصر شنبه ۲۲ شهریورماه ۹۹ با حضور جمعی از مسئولین و هنرمندان استان برگزار شد.

ناصر نبی زاده در این مراسم با بیان این که سینما هنر امروز جامعه است ، ادامه داد: هر کجا که قرار است سخنی موثر گفته شود از سینما و هنرهای تصویری استفاده می کنند.

وی با اشاره به این که اهمیت سینما و اثرگذاری آن روز بروز افزایش می یابد، خاطرنشان کرد: بر اساس پژوهش ها، کارکردهای تصویری در ۱۰ تا ۱۵ سال آینده در بسته زندگی اجتماعی ، به سه برابر وضعیت کنونی خواهد رسید.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با تاکید بر این که نوع نگاه به سینما باید اساسی و استراتژیک باشد، ادامه داد: نمی‌توان از اندیشه، بیان، اعتقادات و مواضع سخن گفت و به هنرهای تصویری و سینما و… بی اعتنا بود.

به گفته وی اگر می‌خواهیم کلامی به عنوان حرفی مقبول در جامعه بیان شود ، باید آراسته به هنر تصویر باشد ، در این راستا عمق سخن متکی به هنرمندان این حوزه است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به ضرورت انتخاب مشاورانی از بین هنرمندان سینما اشاره کرد و گفت: اهمیت سینما برای سیاست گذاران حوزه فرهنگی همیشه یکی از اولویت ها بوده است.

نبی زاده از کوشش های انجام شده طی سال گذشته جهت ارتقاء ، ترمیم و بهسازی زیرساخت های سینمایی استان سخن گفت و بیان کرد: با همت بهره برداران سینما فردوسی بیرجند و سینما پارک قاین بهسازی شدند، همچنین پردیس سینمایی امید طبس با سه سالن در حال ساخت است.

وی همچنین به برگزاری جشنواره فیلم کوتاه و عکس کویر زندگی اشاره کرد و گفت: امیدواریم امسال با هماهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بتوانیم جشنواره را به صورت ملی برگزار کنیم و دبیرخانه دائمی آن را در استان داشته‌ باشیم.

وی در پایان عنوان کرد: در روز ملی سینما از تمام کسانی که در این بستر بی ادعا ولی هنرمندانه زحمت می‌کشند و متواضعانه با خلق آثاری زیبا و تصاویری ماندگار نسبت به آنچه که به آن معتقدند قدم برمی دارند، قدردانی می کنیم.