مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: از ابتدای بارندگی های اخیر در استان ۷۰۰ نفر آسیب دیده از سیل در ۶ شهرستان استان امداد رسانی شدند.

 محمدرحیم شهریاری افزود: بارندگی‌های سیل آسا یکم خرداد امسال خسارت‌های زیادی در شهرستان‌های سربیشه، درمیان، فردوس، نهبندان، طبس و بیرجند بر جا گذاشت.

وی با بیان اینکه بیشتر حادثه دیدگان مربوط به سربیشه و درمیان بوده است اظهار داشت: در روستای شیرگ سربیشه برای ۱۱۹ خانوار شناسنامه امدادی صادر و اقلام زیستی و غذایی توزیع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی عنوان کرد: در این مدت ۴۷۰ نفر از خدمات اسکان اضطراری هلال احمر بهره مند شده اند همچنین ۹۸ دستگاه چادر و ۲۶۱ بسته غذایی ۷۲ ساعته بین سیل زدگان توزیع شد.

وی گفت: ۱۰۸ تخته موکت، ۴۵۰ تخته پتو، نایلون، ست ظروف، البسه و مواد بهداشتی از دیگر اقلامی بود که بین اهالی مناطق سیلزده استان خراسان جنوبی توزیع شد.

شهریاری به اعزام ۲۴۰ نفر در قالب ۴۷ تیم به مناطق سیلزده استان اشاره کرد و گفت: ۶۸ خودروی امدادی و ۵۰ دستگاه انواع موتور پمپ آب از تجهیزاتی بوده که در امر خدمت رسانی به سیلزدگان به کارگیری شده است.

وی به امداد هوایی در شهرستان درمیان اشاره کرد و افزود: توسط بالگرد هلال احمر چهار نفر که در محاصره سیل بودند، به منطقه امن منتقل شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از اتمام کار تخلیه منازل آب گرفته روستای شیرگ سربیشه از آب و لجن خبر داد و گفت: با توجه به رطوبت منازل بهتر است همچنان مردم این روستا در چادرهای اضطراری اسکان داشته باشند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله