#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

مدیرکل دفتر امور زنان استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه در حوزه ورزش و نشاط بانوان باید حتما ورود پیدا کرد، گفت: برندسازی شهری و روستایی اکنون در دستور کار جهاددانشگاهی بوده و درخواست ارائه پیشنهاد این نهاد در حوزه تم پارک بانوان هستیم.

‌فرشته اسدزاده،در دیدار با سرپرست جهاددانشگاهی خراسان جنوبی در آستانه چهل و دومین سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی با اشاره به ظرفیت‌های این نهاد، اظهار کرد: وقتی اقدامات به تنهایی اجرایی می‌شود امر چندانی برای ارائه وجود ندارد، اما زمانی که چندین نهاد کنار یکدیگر قرار گیرند، مباحث ارائه شده قوی‌تر خواهد بود.

وی با تاکید بر تشکیل جلسه ویژه با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی و ارائه سرفصل برنامه سالانه این نهاد، افزود: پیشنهاد می‌شود برای تمام جشنواره‌های اجرایی جهاددانشگاهی متناسب با محتوا جلسه پیش فرضی برگزار شود تا گزارش و پیشینه‌ای از اقدامات انجام شده ارائه شود.

مدیرکل دفتر امور زنان استانداری خراسان جنوبی با تاکید بر برگزاری شورای هماهنگی فرهنگی برای برنامه‌های جهاددانشگاهی برای احیای ظرفیت‌های این نهاد، تصریح کرد: در بحث مناظرات دانشجویی که همه ساله معاونت فرهنگی این نهاد برگزار می‌کند بر طبق تفاهماتی که منعقد خواهد شد، لازم است بحث جمعیت دیده شود تا از طریق مناظرات، نقدها را به جمع برسانیم.

اسدزاده با بیان اینکه مرکز ایسپای جهاددانشگاهی یا افکارسنجی یک ظرفیت مفید است، اظهار کرد: باید امروز در حوزه زیست عفیفانه و پرورش دختر و پسر عفیف فعالیت کنیم چراکه به این باور رسیده‌ایم گاهی ظاهر درست است اما در باطن فرد، شیطان نفس می‌کشد؛ بنابراین به دنبال رفتار عفیفانه و با نجابت در دل دانشجویان هستیم.

وی با بیان اینکه وقتی جوانان متوجه عمق نگاه ما شوند حتما در حوزه ظواهر نیز با ما همراه خواهند شد، ادامه داد: همراهی جهاددانشگاهی در حوزه تعمیق باورهای عفیفانه می‌تواند بسیار اثربخش باشد.

مدیرکل دفتر امور زنان استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در بحث فرهنگسرای ابن حسام جهاددانشگاهی بهتر است مجموعه‌های دیگر نیز با این نهاد همراه شوند، افزود: برخورداری از حمایت‌های میراث فرهنگی در برنامه‌های گردشگری و فرهنگی جهاددانشگاهی یک ضرورت است چراکه در این موارد دستگاه تخصصی ملزم به همکاری خواهد شد.

اسدزاده بر بهره‌گیری از ظرفیت جهاددانشگاهی در دانشگاه‌های شهرستان‌ها تاکید کرد و گفت: شکاف بین جهاددانشگاهی و دانشگاه مطلوب نبوده و حضور دفتر جهاددانشگاهی در دانشگاه‌ها ضروری است.

وی تاکید کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی باید براساس قانون برنامه‌های تکلیفی خود را انجام دهند و چنانچه در اجرای قانین تکلیفی در دستگاه‌های استان مانعی وجود دارد مانند کمبود نیرو و یا عدم تخصیص اعتبار به اجرای یکی از برنامه‌ها یا عدم امکان وجود مهدکودک در محیط کار لازم است در جلسه ستاد جمعیت استان مطرح کنند تا از طریق استانداری و دبیرخانه ستاد پیگیری لازم انجام شود و با توجه به اینکه تامین بودجه‌های لازم از منابع درون جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی با محدودیت‌هایی مواجه است، جهاد دانشگاهی نیز باید این محدودیت‌ها را برای تامین منابع مالی لازم برای اجرای برنامه‌های پیشنهادی خود برای افزایش جمعیت به استانداری منعکس کند تا  تامین مالی لازم در این خصوص توسط مراجع ذی ربط صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های ارزشمند جهاددانشگاهی در دانشگاه‌ها و پژوهش‌های دانشگاهی دیده شود و دانشگاه به این باور برسد، تصریح کرد: ما آن گونه که باید برای رویکردهای بومی دانشگاهی زمان نگذاشته‌ایم؛ دانشجویان نباید از این استان بروند و این ثمر در داخل استان چرخش خواهد داشت.

مدیرکل دفتر امور زنان استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه تمام مدیران را ملزم کرده‌ایم در جلسات ستاد شرکت کنند، ادامه داد: در این جلسات به موانع اشتغال در حوزه زنان رسیدگی خواهیم کرد.

اسدزاده اظهار کرد: همه دستگاه‌ها مکلفند تفاهم نامه‌ای را با سازمان برنامه و بودجه منعقد کنند که در این صورت سازمان مدیریت و برنامه ریزی اعتبار ویژه را خواهد دید به شرط آنکه هر نهاد مسیر هزینه کرد را مبتنی بر همین مسئله مکتوب کند.

مدیرکل دفتر امور زنان استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه در حوزه ورزش و نشاط بانوان باید حتما ورود پیدا کرد، ادامه داد: برندسازی شهری و روستایی اکنون در دستور کار جهاددانشگاهی بوده و درخواست ارائه پیشنهاد این نهاد در حوزه تم پارک بانوان هستیم؛ تم پارکی را برای بانوان درنظر می‌گیریم که تمام آنچه که بانوان برای شادی بدان نیاز دارند در آن داشته باشیم.

اسدزاده با بیان اینکه محیطی که برای بانوان ساخته می‌شود باید پر از شادی‌های خاص این جنس باشد که در این بحث باید به صورت ویژه کار کنیم، افزود: در حوزه اشتغال نیز پیشرانان جهاددانشگاهی بسیار قوی بوده و در نمایشگاه “ایده، خانه و فن بازار” استان خوش درخشیدند.

وی با بیان اینکه این پیشرانان با ورود بر کسب و کار بانوان و نظارت جهاددانشگاهی با بنیان علمی بزرگ و شایسته دارای یک قوت بزرگ هستند، ادامه داد: نحوه صحبت این افراد در مقابل معاون رییس جمهور نشان از احساس غرور آنان داشت و بنابراین برای ادامه فعالبیت در طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی آماده همکاری و مساعدت هستیم.

اسدزاده با بیان اینکه گاهی تحقیقاتی در جهاددانشگاهی انجام شده که نتایج این تحقیقات به جامعه بانوان بازگشته  است که این موارد باید ارائه شده تا از موازی کاری جلوگیری شود، یادآور شد: لازم است در موضوع جهاد تبیین برای تبیین مباحث استان از نتایج پژوهشی جهاددانشگاهی استفاده کنیم.