استاندار خراسان جنوبی گفت: حل مشکلات نیازمند اولویت بندی است و از تمامی ظرفیت ها برای حل مسائل و مشکلات ارائه شده از سوی مردم استفاده خواهیم کرد.

محمد صادق معتمدیان روز پنجشنبه در جمع مرم شهر ارسک شهرستان بشرویه افزود: بیش از ۲۷ مورد مشکلات در شهر ارسک احصا شد که در جلسه جمع بندی براساس اولویت بندی و با روحیه جهادی مهمترین مطالبات مردم منطقه را بررسی و پیگیری خواهیم کرد.

وی بیان کرد: شکل اراضی پلاک ۵ و ۶ ارسک که سال ها باعث نگرانی مردم شده بود، رفع شد و این اراضی به دلیل یکسری مسائل و مشکلات و موانع اداری برای مردم این شهر دغدغه و مشغله ایجاد کرده است که این مشکل قبلاً به استانداری منعکس شده بود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: ماموریتی به حوزه عمران اداره کل راه و شهرسازی استان داده شد و مجوزهای لازم از وزارت راه و شهرسازی اخذ و مشکل این اراضی رفع شده است.

وی ادامه داد: از روز یکشنبه هفته آینده به عنوان اولین روزی کاری، اداره و شهرسازی بشرویه آمادگی دارد همه افرادی که ذی نفع هستند، مراجعه کنند و اداره کل راه و شهرسازی نیز تلاش کند پرونده این اراضی تا پایان مرداد بسته شود و هیچ گونه مشکلی در زمینه سند، مطالبات و حقوق مردم به وجود نیاید.

وی یکی از مشکلات ارسک را کمبود زیرساخت های بهداشتی ذکر کرد و گفت: تلاش خواهیم کرد که حداقل خدمات بهداشتی را در شهر ارسک ایجاد کنیم تا تردد مردم به شهر بشرویه کاهش یابد.

معتمدیان ادامه داد: در زمینه مسائل آموزشی و ورزشی طرح هایی آغاز شده که تلاش خواهیم کرد این طرح ها به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه نیاز است در شهر ارسک مبلمان و زیرساخت های شهری افزایش یابد گفت: از آنجا که شهرداری ارسک با کمبود منابع اعتباری مواجه است مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان علاوه بر اعتبارات شهرستانی برای ارتقای مبلمان شهر ارسک تخصیص خواهیم داد.

معتمدیان گفت: راه دسترسی به موتور پمپ روستای سرچاه اتحاد از مشکلات مطرح شده از سوی مردم است که قول می دهیم با مشارکت مردم، فرمانداری و راه و شهرسازی تا دهه فجر این جاده زیرسازی و آسفالت شود.

وی عنوان کرد: الحاق باغستان به شهر ارسک نیازمند کار کاشناسی است و در جلسه جمع بندی اگر مغایرت های قانونی نداشته باشد تمام تلاش ما این است که در این زمینه نیز به شما مردم کمک کنیم.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در بخش ورزش باید از ظرفیت موجود استفاده شود و نیازمند یک هم افزایی است که جوانان ما از امکانات ورزشی رایگان استفاده کنند و مدیران ما در آموزش و پرورش به دلیل محرومیت بخش خیلی به دنبال کسب درآمد نباشند.

وی گفت: اجرای طرح ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی برای محرومان استان گام خوبی در راستای استحکام بخشی واحدهای مسکونی روستایی است که باید مردم این بخش نیز از این ظرفیت استفاده کنند.

معتمدیان گفت: بخش ارسک سابقه درخشانی در منطقه دارد و دارای مردمی متدین، انقلابی، ولایت مدار و شهری شهید پرور است.

وی افزود: برخی از مشکلاتی که از سوی مردم ارائه شده را در جلسه جمع بندی سفر به شهرستان بشرویه در قالب مصوبات و با زمان بندی مشخص پیگیری و اجرا خواهیم کرد.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: شما مردم عزیر از مشکلات کشور از جمله تحریم های ظالمانه دشمن علیه نظام اسلامی و محدودیت های اعتباری دولت مطلع هستید ولی با همه وجود تلاش می کنیم در شهرستان ها و مناطق کم برخوردار حضور پیدا کنیم و از نزدیک در جریان مشکلات مناطق قرار گیرم و با تلاش و روحیه جهادی مسئولان استانی مسائل و مشکلات را پیگیری کنیم.

وی همچنین با همراهی معاون عمرانی استاندار، نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی و مسئولان محلی پای صحبت مردم شهر ارسک نشست، مسائل و مشکلات را از نزدیک مشاهده و دستور تسریع در بررسی و حل آنان را صادر کرد.

استاندار خراسان جنوبی امروز (پنجشنبه) در دهمین سفر شهرستانی خود از آذرماه سال گذشته تاکنون وارد بشرویه و شهر ارسک شد و با حضور در گلزار شهدای شهر ارسک با آرمان های شهیدان والامقام تجدید میثاق کرد.

بازدید از پروژه در حال اجرای مرکز خدمات جامع سلامت شهری، مدرسه متوسطه اول و دیدار مردمی از برنامه های استاندار خراسان جنوبی در ارسک بود.

استاندار خراسان جنوبی در اولین روز سفر به شهرستان بشرویه با حضور در بازار شهر ارسک با جمعی از مردم و کسبه به گفت و گو پرداخت و از روستای سرچاه اتحاد بخش ارسک نیز بازدید کرد.

بازدید از روستاهای غنی آباد، کرند، خانیک، یگی، مجد و اصفاک، بافت تاریخی شهر بشرویه، مجتمع دامپروری، نیروگاه خورشیدی و بیمارستان بشرویه از برنامه های سفر۲ روزه استاندار است.

استان مرزی خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و بشرویه در ۳۰۰ کیلومتری شمال بیرجند دارای ۲ بخش مرکزی و ارسک است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله