#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

فرماندار سربیشه گفت: با افزایش تعداد مبتلایان به کرونا وضعیت این شهرستان به مرحله هشدار رسیده اما هنوز وضعیت آن از سوی ستاد استانی مقابله با کرونا قرمز اعلام نشده است.

محمد محمدی  افزود: بیشترین موارد ابتلای به کرونا از خود شهر سربیشه هستند و البته ۲ روستای شهرستان که همجوار به شهر سربیشه هستند هم درگیر شده‌اند.

وی ادامه داد: بخش زیادی از آمار مبتلایان به کرونا در این شهرستان مربوط به خردادماه جاری است و هم اکنون میزان آلودگی به کرونا در سربیشه بسیار زیاد است.

محمدی عنوان کرد: هر هفته ۲ نشست شهرستانی مقابله با کرونا در شهرستان برگزار می‌شود و همچنین با همکاری مجموعه بسیج و شهرداری به صورت مداوم شهر سربیشه ضدعفونی می‌شود.

وی یادآور شد: همچنین توسط مجموعه بسیج هشدارهای لازم در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محلات مختلف شهر به مردم ارائه می‌شود.

فرماندار سربیشه گفت: با توجه به اینکه نتیجه تست کرونا در شهرستان‌ها بعد از ۲۴ تا ۴۸ ساعت اعلام می‌شود از افراد مشکوک مبتلا به کرونا و افرادی که تست داده‌اند خواهشمندیم در این مدت فرض را بر آلودگی خود به ویروس کرونا بگذارند و قرنطینه خانگی را رعایت کنند.

محمدی با اشاره به اینکه ریشه اصلی شیوع کرونا در این موج جدید تعامل مردم سربیشه با مردم استان سیستان و بلوچستان بوده که هم اکنون به صورت درون خانوادگی در حال شیوع است، افزود: مردم باید در مکان‌هایی که فاصله‌گذاری رعایت نمی‌شود، تجمع نکنند و تا حد امکان در این مورد تذکر بدهند و در صورت رعایت نکردن کسبه‌، فروشگاه‌ها و مغازه‌ها، این مورد را به مسوولان ذیربط حتما انعکاس دهند.

وی با بیان اینکه وضعیت هنوز به حالت عادی بازنگشته تنها راهکار را همکاری  مردم در رعایت بهداشت فردی و تبدیل آن  به فرهنگ جمعی و در خانه ماندن دانست و یادآور شد: تاکنون واکسن یا دارویی برای پیشگیری از این ویروس کشف نشده پس رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اولویت است.

محمدی افزود: با توجه به اینکه آگاهی‌بخشی و فرهنگ‌سازی مهم‌ترین نقش را در کنترل بیماری کرونا داشته، از این پس باید همچنان باید بر حجم فعالیت‌های فرهنگی افزوده شود.

وی گفت: تمام واحدهای صنفی شهرستان باید نکات بهداشتی را در خصوص ویروس کرونا رعایت کنند و در صورت رعایت نکردن پلمپ خواهند شد.