نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: ویروس کرونا اگرچه آسیب‌هایی به بار آورد اما در بخشی دیگر باعث شد تا بیدار شویم.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز یکشنبه در دیدار مدیرکل و کارکنان اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی به مناسبت هفته بهزیستی با بیان اینکه متاسفانه ما در سبک زندگی خود به خطا بوده‌ایم افزود: چنانچه ما سبک زندگی خود را درست کنیم، کرونا رحمت است اما اگر مانند قبل باشیم خداوند می‌تواند آن را به بلایی بدتر تبدیل کند.

وی اظهار داشت: سازمان بهزیستی براساس تجربه‌ای که هر روز و هر سال حاصل می‌شود، در خود یک نوع ارتقا را ایجاد کرده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: آنچه درخصوص کودکان، معلولان و خانواده‌ها در اولویت است، توان دادن به آنها است نه کمک کردن که سازمان بهزیستی در این جهت خوب عمل کرده است.

وی تصریح کرد: هر فردی باید در خود احساس شخصیت کند، لذا مسلما اولویت با این است که به هر نسبتی، به آن فرد توان داده شود و کمبودها را از ناحیه حمایت جبران کرد.

وی با بیان اینکه همواره بهداشت بر درمان اولویت دارد ادامه داد: مرض‌هایی که برای انسان می‌آید تنها مرض‌های عفونی نیست بلکه باید دانست مرض‌های روانی، اجتماعی و مسائل سیاسی بسیار بدتر از مرض‌های عفونی است لذا اگر هر سازمانی به موقع و درست عمل کند و پیشگیری امور را در دستور کار قرار دهد بهتر از آن خواهد بود که امور فاسد شود و بعدا بخواهد آن را بازسازی کند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: هر سازمانی براساس علم و تجربه در اجرای امور به حسن و قبح قوانین و مقررات پی می‌برد و آن را جابه‌جا و تکمیل می‌کند اما آنچه مدیریت نیاز دارد، نظارت است.

وی با اشاره به اینکه امروز در سطح کشور مردم از نظارت می‌نالند نه از مقررات گفت: گاهی از مشاوران خارج سازمان بهزیستی گزارش‌هایی می‌رسد که خود مشاور مشکل ایجاد می‌کند و مشورت وی باعث اختلاف بیشتر در خانواده می‌شود لذا شما باید توجه داشته باشید که در هر امری نظارت بسیار حائز اهمیت است.

وی اظهار داشت: عمر می‌گذرد اما خوشا به حال آن دسته از افرادی که عمر خود را در پای بندگی خدا می‌گذرانند لذا قدر خود را بسیار بدانید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: آنچه شما نسبت به معلول و کودکان، پدرانه و مادرانه کار می‌کنید از بهترین عبادات است و هیچ عبادتی به پای آن نمی‌رسد.

وی گفت: کودک و معلول محبوب خدا است و کاری که شما انجام می‌دهید نیز محبوب خدا است لذا آن را با هیچ چیز عوض نکنید.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تاکید کرد: بیش از اندازه‌ای که شما در جهت کمک به ناتوان تلاش و زحمت می‌کشید، توجه داشته باشید که او یک انسان است و از جهت مسائل روانی، تربیتی و شرعی نیز باید رعایت پیشگیری‌ها را انجام دهید.

وی گفت: گاهی گزارش‌هایی از مهدهای کودک به دستمان می‌رسید که برنامه‌هایی که بر روی روان کودکان انجام می‌شود شرعی نیست یعنی باعث آسیب دیدن آنها می‌شود.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه خطر آسیب‌های انحرافات انسان بسیار بدتر از کرونا است افزود: بیماری کرونا تنها یک مرض زودرس است و به دین، ناموس، شرف و شخصیت انسان کاری ندارد اما اگر رعایت بهداشت‌های روانی صورت نگیرد و از انحراف پیشگیری نشود، همه چیز به باد داده می‌شود.

وی تاکید کرد: چه در بهداشت‌های تن و چه در بهداشت‌های روان و دین جامعه مخاطب خود، امانت را رعایت کنید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: مردم عزیز ما همواره در راه خیر با وجود همه مشکلات از جمله در کمک به عتبات عالیات و گلریزان برای نیازمندان پیش قدم بوده‌اند و در امر کمک به بهزیستی نیز این حضور قابل ستایش است.

وی همچنین ضمن اشاره به واقعه کشتار مردم در مسجد گوهرشاد افزود: جریان مسجد گوهرشاد یک اتفاق نیست بلکه یک برنامه استعماری است حال فرق نمی‌کند اعم از آنکه با سلاح و مسلسل باشد یا در جنگ‌های نرم و به صورت نفوذ، تبلیغات و جنگ‌های روانی باشد.

۲۱ تا ۲۷ تیرماه هفته بهزیستی است که با شعار «شفافیت، تحول خدمت، ارتقای سلامت اجتماعی در خانواده» گرامی داشته می‌شود.