بیکی گفت: انجمن صنفی رانندگان با وجود فعالیت ٧٠٠ خودروی باربری در شهرستان نهبندان باید تأسیس شود.

? «مجید بیکی» در جلسه “بررسی مسائل و مشکلات حوزه حمل و نقل شهرستان نهبندان” که با حضور «جلال زاده» مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت خوب حوزه حمل و نقل بار در نهبندان، باید مسائل و مشکلات این حوزه با هم افزایی رفع شود.

? فرماندار نهبندان با بیان اینکه برای ارتقاء وضعیت و ایمنی جاده های شهرستان اقدامات خوبی انجام خواهد شد، گفت: تا پایان امسال ١۶ کیلومتر باند دوم در نهبندان افتتاح می شود.

? بیکی از فعالیت ۶٠٠ تا ٧٠٠ خودروی سنگین باربری در شهرستان خبر داد و گفت: رانندگان شهرستان باید برای تاسیس انجمن رانندگان در شهرستان اقدام تا حق و حقوق رانندگان ضایع نشود.

? در این جلسه «جلال زاده» مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با بیان اینکه متاسفانه در رابطه با پایانه باربری در شهرستان هم افزایی و همکاری لازم بین رانندگان وجود ندارد، گفت: تأسیس و راه اندازی انجمن صنفی رانندگان نهبندان با وجود ٧٠٠ خودرو لازم است تا رانندگان به حقوق خودشان برسند.

? مدیرکل راهداری خراسان جنوبی یادآور شد: پایانه بار نهبندان در سال ۱۳۸۹ توسط بخش خصوصی راه اندازی شده است، اما امکانات و جاذبه های این پایانه حداقلی است که در این خصوص باید اقداماتی در راستای درآمدزا بودن آن از سوی متولیان انجام شود.

? جلال زاده ادامه داد: موافقت اصولی احداث مرکز معاینه فنی خودروهدی سنگین در شهرستان نهبندان در سال ١٣٨٩ صادر شده بود اما به دلیل پیگیری نکردن ابطال شده است.

? وی بیان کرد: همچنین برای احداث جایگاه نفت و گاز در محل پایانه بار شهرستان در سال ۱۳۹۰ متقاضی را به شرکت پخش فرآورده های نفتی استان معرفی کرده ایم که باز هم پیگیری نکرده اند و قطعا نداشتن انجمن رانندگان سبب مغفول ماندن حقوق رانندگان شده است.

? مدیرکل راهداری خراسان جنوبی در ادامه با بیان اینکه ۵٢ هزار حلقه لاستیک برای استان خراسان جنوبی از سال ۹۷ تاکنون سهمیه داشته افزود: یک سوم این مقدار برای شهرستان های بیرجند، نهبندان و سربیشه اختصاص یافته است.

? وی گفت: پنج هزار و ۵٠٠ دستگاه ماشین سنگین در استان وجود دارد که این تعداد لاستیک اختصاصی بسیار کم است اما در صورتی که سهمیه ای جذب شود حتما بین رانندگان توزیع می شود.

? لازم به ذکر می باشد که در ابتدای این جلسه هر یک از افراد حاضر در جلسه که به نمایندگی از باربری ها، پایانه باربری و نماینده اتحادیه رانندگان دعوت شده بودند، به بیان مسائل و مشکلات پیرامون حوزه کاریشان پرداختند