نماهنگ «نگین سرخ» به یاد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و با همت جمعی از هنرمندان خراسان جنوبی ساخته و منتشر شد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از انتشار نماهنگ نگین سرخ به همت موسسه فرهنگی و هنری افق هزاره سوم کویر و با حمایت این اداره کل به مناسبت فرا رسیدن اولین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی خبر داد.

سید علی زمزم روز سه‌شنبه گفت: این اثر با صدای سامان هنرمند فرد و شعری از حجت الاسلام و المسلمین ولوی با تنظیم رضا مشعوف، تصویربرداری و تدوین محمد کاخکی به کارگردانی علی علیپور تهیه و تولید شده است.

وی هدف از تولید این نماهنگ فاخر را زنده نگهداشتن یاد سردار دل‌ها و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت برشمرد و افزود: این اثر با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری خراسان جنوبی همراه بوده است.

پوستر سردار شهید سلیمانی و نماهنگ «نگین سرخ» در حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و با حضور جمعی از مدیران، شاعران و هنرمندان خراسان جنوبی رونمایی شد.

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی هم گفت: در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، تعدادی از شاعران اشعاری را در وصف سردار دل‌ها، حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) قرائت کردند.

محمود رمضانی افزود: ۶ نفر از شاعران در این نشست اشعاری را در مورد سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، حضرت فاطمه (س)، حضرت زینب (س) و ایثار و شهادت قرائت کردند.

وی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون نزدیک به ۴۷ شب شعر در استان برگزار شده است و با توجه به شرایط کرونا و محدودیت‌ها، هفت شب شعر توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت غیر حضوری و با بهره‌گیری از فضای مجازی برپا شد.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و با شلیک از پهپادهای ارتش این کشور، به شهادت رسیدند.

پیکر پاک سردار شهید سلیمانی و همرزمش سردار حسین پورجعفری پس از تشییع در عراق و شهرهای اهواز، مشهد مقدس، تهران و قم، روز سه‌شنبه ۱۷ دی با حضور کم‌نظیر مردم در کرمان زادگاهش تشییع و بامداد چهارشنبه در گلزار شهدای این شهر طبق وصیت‌اش، به خاک سپرده شد.