پیام تبریک استاندار خراسان جنوبی به مناسبت ۱۴ تیرماه روز شهرداری و دهیاری
?« بسمه تعالی »
نامگذاری چهاردهم تیرماه به نام روز شهرداری و دهیاری، موید اهمیت و جایگاه این دو نهاد در تحقق اهداف، سیاست ها و برنامه های کشور است.
?رشد و آبادانی میهن اسلامی، همواره در گرو تلاش آنانی است که برای پیشرفت همه جانبه این آب و خاک همت گمارده‌اند؛ نقش و تلاش شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در توسعه و آبادانی شهر‌ و روستا‌ بر همگان روشن بوده و از چشمان شهروندان فهیم دور نخواهد ماند.
?هویت بخشی به سیما و کالبد شهر و روستا، توجه به استانداردسازی و ایمن‌سازی ابنیه و اماکن، صیانت و احیای بافت قدیم و پاسداشت میراث ارزشمند تاریخی، حفاظت از محیط زیست، توجه به توسعه فضای سبز، مشارکت دادن بانوان و جوانان در عرصه مدیریت شهری و روستایی، توجه به معماری ایرانی- اسلامی و تسهیل نمودن مسیر خدمت رسانی به مردم در بخش های مختلف، از جمله مهم ‌ترین وظایف و رویکردهایی است که متولیان امر مدیریت شهری و روستایی باید با دقت و ظرافت در مسیر تحقق آن گام بردارند.
?اجرای برنامه های توسعه محور در استان به ویژه «مدیریت مهاجرت معکوس و بازگشت مردم به روستاها» نیازمند مجاهدت ۳۰ شهردار و بیش از ۹۰۰ دهیار تلاشگر خراسان جنوبی است. تکمیل مجتمع‌های آبرسانی در راستای تامین آب ۵۰۰ روستا، گازرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار، توسعه گردشگری و اشتغال روستایی، تکمیل پوشش دیجیتال، پوشش تلفن همراه و اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات و… بخشی از هدف گذاری دولت برای توسعه شهر و روستاهای استان است.
?در همین مجال، این روز فرخنده را به شهرداران، دهیاران و تمامی کارکنان خدوم این نهادها در استان پهناور خراسان جنوبی، تبریک عرض نموده و توفیق روزافزون این عزیزان را در راستای ایجاد رفاه و آسایش عمومی و ارتقای کمی و کیفی خدمت صادقانه به مردم شریف استان، از پروردگار متعال مسالت دارم.
?محمد صادق معتمدیان
استاندار خراسان جنوبی