مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جدید تاکنون سه وقف جدید در شهرستان‌های زیرکوه و خوسف به ثبت رسیده است.

 حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور  بیان کرد: اولین وقف به نیت تامین هزینه برگزاری مراسم عزاداری و جشن اهل بیت (ع) و فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی در روستای شیرگ شهرستان زیرکوه ثبت شد.

وی افزود: ۲ وقف نیز با نیت افطاری در لیالی قدر ماه مبارک رمضان در شهرستان خوسف به ثبت رسید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: واقف ۶ ساعت آب و اراضی کشاورزی در مزرعه و قنات دینج روستای گل را به صورت باغ وقف کرد.

وی ادامه داد: درآمد حاصل از این باغ که دارای درختان بادام، زرشک و پسته است بنا بر نیت واقف باید صرف افطاری در لیالی قدر شده و اگر در این شب‌ها میسر نشود تا پایان ماه رمضان صرف افطار روزه‌داران شود.

بخشی‌پور گفت: همچنین همسر واقف سهم الارث خود که ۶ ساعت آب و اراضی در مزرعه و قنات دنج روستای گل بود را با نیت افطاری لیالی قدر ماه مبارک رمضان وقف کرد.

وی افزود: این اراضی نیز به صورت باغ بوده و دارای درختان بادام، پسته و زرشک است که ارزش ریالی ۲ موقوفه هفت میلیارد ریال برآورد می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: این موقوفات در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه به ثبت رسید و تعداد موقوفات شهرستان خوسف به هزار و ۱۰ موقوفه رسید.