نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: قانون‌شکنی که درصدد ترویج آن در جامعه هستند، طرح و برنامه استعماری دشمنان برای نابودی کشور است.

آیت الله سید علیرضا عبادی  در آیین تکریم و معارفه فرمانده انتظامی خراسان جنوبی که با حضور جانشین فرمانده کل انتظامی کشور برگزار شد، اظهار کرد: نیروی انتظامی در ده‌ها مورد از مسئولیت‌های با ارزش و ضروری در جامعه خدمت می‌کند که یکی از مهمترین مسئولیت‌ها پشتیبانی از قانون و مقرارت است، یعنی جامعه براساس قانون تنظیم شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: البته ما باید حسرت بخوریم که از داخل خانواده‌ها تا آموزش و پرورش و آموزش عالی و تریبون‌ها نتوانستیم جایگاه قانون را برای خودمان، شهروندان و فرزندانمان تبیین کنیم و قانون از نعمت‌های مجهول است.

 

وی در ادامه قانون را اساس دوام هر موجودی دانست و گفت: قانون برکات بسیاری برای جامعه دارد اما ما در این جهت نسبت به فرزندانمان کوتاهی کردیم چون جایگاه قانون را به آنها تفهیم نکردیم.

امام جمعه بیرجند عنوان کرد: قانون، حافظ همه حقوق و دریافت همه امتیازهاست که بشر را در رده‌های مختلف از امتیازاتی بهره‌مند می‌کند اما در مواردی به فراموشی سپرده شده است.

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه دولت مجری قانون است و امنیت به واسطه قانون تامین می‌شود گفت: اما چه می‌شود که شهروندی می‌گوید قانون را قبول ندارم و این یک اشتباه شخصی نیست بلکه مجری و مزدور بیگانه است که قانون‌شکنی را در کشور ما ترویج می‌کند و این برنامه و طرح استعماری برای نابودی کشور است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: یکی از ده‌ها مسئولیتی که پلیس سرافراز امین و شجاع در جمهوری اسلامی دارد توجه داشتن به حفظ قانون است که همگی باید کمک کنند و جامعه را از این ناآگاهی نجات دهیم چون جامعه ما انقلابی است و ما مقصر هستیم که اهمیت و جایگاه قانون را برای فرزندانمان تبیین و تشریح نکردیم.

امام جمعه بیرجند گفت: نیروی انتظامی کشورهای مختلف در نوع بسیاری از کارها، آموزش‌ها و تجهیزات با هم مشترک هستند اما در حقیقت هویت خویش می‌بینید گاهی ۱۸۰ درجه با هم تفاوت دارند که این را از جهت مبدا و هم از جهت منتهی می‌توان بررسی کرد.

وی عنوان کرد: نیروی انتظامی در جهان و کشورهای غربی وجود دارد اما محصول نهایی آنها یک نوع نوکری برای جهانخواران ستمگر، کوبیدن مظلوم و مردم و راه را برای ستمگران صاف کردن است.

آیت الله عبادی افزود: وقتی مکتبی هیچ و پوچی باشد و ارزش انسان به پایین‌تر از حیوان برسد، سیاست چماق و هویج پاسخ می‌دهد.

وی ادامه داد: اما نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران برگرفته از مکتب انبیا با اندیشه، تفکر، ایمان و اندیشه‌های خودش این مسئولیت را می‌پذیرد و استقلال به تمام معنا همراه با همه ارزش‌ها دارد لذا نتیجه کارش این است که عدل را اجرا و دست ستمگر را از سر مظلوم کوتاه کند و قابل قیاس با سایر کشورها نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یکی از نیازهای همه جانبه جامعه را نیروی انتظامی و پلیس برشمرد و افزود: اقدامات و فعالیت‌های کارکنان مجموعه انتظامی مقدس بوده و از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است که اصلاح خیر در جامعه و کار دنیوی و اخروی است.

در این آیین با حضور سردار “قاسم رضایی” جانشین فرمانده کل انتظامی، نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و اعضای شورای تامین استان خراسان جنوبی، جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی ضمن قدردانی از خدمات سردار “ناصر فرشید” فرمانده سابق انتظامی استان، سرهنگ “حسن شجاعی‌نسب” به عنوان فرمانده انتظامی خراسان جنوبی معرفی شد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور