در روزهای ابتدایی امسال، شاهد برپایی نمایشگاه نوروزگاه ایران در مشهد مقدس بودیم. نمایشگاهی که برای اولین بار در طول تاریخ خراسان جنوبی برگزار گردید و برای نخستین بار در طول این سالها، محصولات تولیدی خراسان جنوبی به هموطنانمان در استان خراسان رضوی و زائرین و مسافرین نوروزی مشهد مقدس عرضه شد. نمایشگاهی که بایستی زودتر از اینها شروع و پتانسیل‌های خراسان جنوبی به سایر نقاط کشور، به خصوص به مشهد مقدس که دارای پتانسیل بالای اقتصادی است، معرفی می‌گردید.

این روزها، بایستی به کارآفرینان استان، به خصوص کارآفرینان صنایع دستی و مشاغل کوچک غیرصنعتی و حتی مشاغل صنعتی اموزش داده شود تا قادر باشند در عرصه‌ی بازاریابی محصولات خود اقدامات عملی انجام دهند و از این طریق پتانسیل‌های استان را از حالت بالقوه به بالفعل تبدیل نمایند و اقتصاد استان را رونق دهند. مطمئنا این فرایند، در روند رو به رشد کار به صورت پایدار و دایمی موثر خواهد بود. نمایشگاه‌هایی از جنس نوروزگاه، می‌تواند شروع برقراری ارتباط‌ با بازارهای بزرگ و سود ده باشد.

این روزها، تمام مدیران استان و صنعتگران در عرصه‌های مختلف، باید از این‌گونه نمایشگاه‌ها حمایت نمایند. به گونه‌ای که مدیران ارشد و برگزارکننده‌های استان بتوانند با تمام قدرت، محصولات با کیفیت و خاص استان را عرضه و در کنار هم نسبت به معرفی استان اقدام نمایند. لذا باید اینگونه رویدادها، به صورت مداوم شکل بگیرند؛ چه در مشهد مقدس و چه در شهرهای دیگری که پتاسیل فروش و بازاریابی بالایی دارند. باید این واقعیت را قبول کنیم که در استان ما که دچار خشکسالی‌های متوالی است، کشاورزی به صورت بزرگ و با اشتغالزایی وسیع امکان‌پذیر نیست و ایجاد صنایع بزرگ هم، در بسیاری از موارد، به جز هزینه‌های بالایی که به همراه دارد، باز نیازمند آب است. در نتیجه پرداختن به صنایع دستی و صنایع خرد تبدیلی در استان، اهمیت بالایی دارد و یکی از راه‌های گسترش این صنایع، به سودرسانی آن از طریق همین نمایشگاه‌های خارج از استان است و مداومت، لازمه‌ی اصلی آن است که باید به صورت جدی به ان پرداخته شود و در کنار آن، صنعتگران نیز باید بر اساس نیاز بازارها، تولیدات خود را عرضه کرده و همیشه و در هر صورت نسبت به بالا بردن کیفیت محصولات اقدام کنند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله