#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: ماسک ارزان قیمت برای استفاده عموم مردم از فردا (دوشنبه) در مراکز عرضه و فروش استان توزیع می‌شود.

الیاس جویبان روز یکشنبه دافزود: قیمت این نوع ماسک استاندارد برای مصرف کننده یک هزار و ۱۰۰ تومان در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: توزیع ماسک ارزان قیمت با همکاری استانداری خراسان جنوبی، دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و واحدهای تولیدکننده ماسک استان در دستور کار قرار گرفته است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اظهار داشت: در حال حاضر ۱۵ واحد و کارگاه تولیدی در زمینه دوخت ماسک با ما همکاری دارند که چهار واحد صنعتی و مابقی کارگاهی هستند.

وی با بیان اینکه روزانه ۱۰ هزار عدد ماسک ارزان قیمت در استان توزیع خواهد شد تصریح کرد: تولید ماسک توسط چهار واحد صنعتی استان انجام خواهد شد که در صورت نیاز برای تولید بیشتر نیز اعلام آمادگی کرده‌اند.

جویبان یادآور شد: ظرفیت اسمی کارگاه‌های تولیدی ماسک استان ۳۶۳ هزار عدد و تولید واقعی آنها اکنون ۲۴۶ هزار و ۸۰۰ عدد است لذا در زمینه تامین ماسک در استان کمبودی وجود ندارد.

وی حداکثر قیمت ماسک سه لایه در سطح عرضه را یک هزار و ۵۰۰ تومان عنوان کرد و گفت: با توجه به کیفیت متنوع و استاندارد محصول، در برخی داروخانه و مراکز عرضه ماسک تا ۲ هزار تومان نیز به فروش می‌رسد که در این زمینه شرکت‌های پخش باید پاسخگو باشند.