#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا گندزدایی معابر و اماکن عمومی توسط ۶۰ نفر از اعضای جوان و داوطلب این جمعیت صورت می‌گیرد.

محمدرحیم شهریاری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: داوطلبان جمعیت هلال احمر با همکاری سایر دستگاه‌ها علاوه بر شهرها اماکن روستایی را هم گندزدایی می‌کنند.

وی گفت: داوطلبان جمعیت هلال همچون بسیاری از حوادث در موضوع شیوع ویروس کرونا نیز اقدامات بسیار ارزشمندی را انجام می‌دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان ‌جنوبی بیان‌ کرد: اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر با توان عملیاتی در شهرهای حاجی آباد زیرکوه، روستای علی آباد سربیشه، روستای تقاب، سیوجان خوسف و باغستان سفلی فردوس معابر و خیابان‌ها را با همکاری دیگر دستگاه‌ها ضد عفونی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه این داوطلبان در سطح شهر خوسف نیز عابر بانک‌ها را با همکاری شبکه بهداشت ضد عفونی می‌کنند ادامه داد: جوانان هلال احمر همچنین اقدام به ضد عفونی کردن معابر و اماکن عمومی در روستای قومنجان قاین و روستای نصرآباد و خور خوسف کردند.

شهریاری گفت: در این طرح ۶۰ داوطلب مشارکت دارند و تاکنون حدود ۲ هزار لیتر مواد ضد عفونی‌ کننده در اختیار آنان قرار داده‌ شده است.

تعداد موارد مثبت کرونا در خراسان جنوبی با افزایش ۱۵ مورد مثبت جدید روز شنبه نهم فروردین به ۲۶۶ نفر و فوت شدگان بر اثر این بیماری به ۲۴ نفر رسید.

تمامی ۱۱ شهرستان استان مرزی خراسان جنوبی درگیر با کرونا هستند و براساس آخرین آمار تفکیکی، شهرستان‌های بیرجند، طبس، زیرکوه، قاینات و فردوس بیشترین میزان ابتلا را دارند.

براساس اعلام وزارت بهداشت تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا در کشور تا دیروز (شنبه) به ۳۵ هزار و ۴۰۸ نفر رسید.

تاکنون ۲ هزار و ۵۱۷ نفر به علت ابتلا به این ویروس در کشور فوت کرده‌اند و ۱۱ هزار و ۶۷۹ نفر از بیماران مبتلا به کرونا، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.