#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اظهار کرد: اعطای تسهیلات جدید ساخت پروژه‌های خود مالک در خراسان جنوبی ابلاغ شد.

وحید داعی، به رسانه‌های گروهی اعلام کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان در نظر دارد نسبت به پرداخت تسهیلات ویژه و با شرایط جدید به تمام سازندگان، انبوه سازان و متقاضیان نوسازی و احداث مسکن در محلات هدف بازآفرینی اقدام کند.

، وی افزود: به استناد ماده ۴ قانون جهش تولید مسکن و مصوبه جلسه ۱۱ آبان ۱۴۰۰ شورای پول و اعتبار، تسهیلات ساخت مسکن برای پروژه‌های خود مالک به شرط داشتن سند مالکیت و پروانه ساختمانی در شهرهای مختلف بر اساس سقف‌های تعیین شده با ثبت درخواست در سامانه www.saman.mrud.ir و معرفی به بانک‌های عامل قابل پرداخت است.

وی گفت: براساس این مصوبه میزان تسهیلات ابلاغی در مرکز استان ۳۵۰ میلیون تومان، در سایر شهرها ۳۰۰ میلیون تومان و در روستاها ۲۵۰ میلیون تومان ابلاغ شده است؛ مجموع دوران مشارکت مدنی ( ساخت ) و فروش اقساطی این تسهیلات حداکثر ۲۰ سال است.

وی گفت: نرخ سود این تسهیلات معادل نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار ۱۸ درصد در زمان انعقاد قرارداد است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی افزود: فروش اقساطی تسهیلات مشارکت مدنی به تعداد صرفاً یک واحد مسکونی به نام هر متقاضی قابل اقدام است.

داعی گفت: شهرهای دارای محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهری استان شامل بیرجند، قاین، بشرویه، فردوس، سرایان، نهبندان و خوسف است.

وی افزود: پرداخت تسهیلات کمک و ودیعه اسکان موقت به مبلغ ۴۵ میلیون تومان و با نرخ سود چهار درصد و بازپرداخت ۳۶ ماهه و تخفیف هزینه‌های صدور پروانه ساختمانی از سوی شهرداری‌ها از دیگر امتیازات این طرح است.