استاندار خراسان جنوبی بر اهتمام دانشگاه‌ها برای استقبال شایسته از دانشجویان در سال تحصیلی جدید تاکید کرد و گفت: کلاس‌های دانشگاه‌ها بعد از وقفه دو ساله ناشی از کرونا، امسال به‌صورت حضوری برگزار می‌شود.

، جواد قناعت در دیدار رؤسای دانشگاه‌های استان افزود: دانشگاه‌ها مکلفند برای این حضور و بهره‌برداری مفید دانشجویان از کلاس‌های درس اساتید، به‌درستی برنامه‌ریزی کنند.

وی از نیاز دانشجویان غیربومی به فضای خوابگاهی گفت و اظهار داشت: با توجه به برگزاری کلاس‌ها به‌صورت غیرحضوری و نبود نیاز دانشجویان به فضای خوابگاهی، خوابگاه‌های دانشگاه‌ها طی ۲ سال گذشته بلااستفاده بوده است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: فضاهای خوابگاهی برای استفاده مجدد دانشجویان در سال تحصیلی جدید باید مورد بررسی قرار گیرد و کاستی‌های موجود قبل از اسکان و استقرار دانشجوها در این محیط‌ها رفع شود.

وی متذکر شد: این تکلیف ماست که محیط مناسبی را برای زندگی دانشجویان که مهمان استان هستند، فراهم کنیم.

قناعت گفت: تامین رفاهیات دانشجویان در محیط دانشگاه و خوابگاه، وظیفه همه متولیان امر است و دانشگاه‌ها باید در این زمینه آمادگی کامل داشته باشند.

در این نشست که ۲ ساعت به طول انجامید، پس از بحث و تبادل نظر، تصمیمات لازم درخصوص شروع سال تحصیلی جدید در دانشگاه‌ها، فضاسازی مناسب، آماده‌سازی خوابگاه‌های دانشجویی و سایر موارد اتخاذ شد.

بنابر آخرین آمار رسمی ۳۹ هزار و ۶۱۶ دانشجو در دانشگاه‌های استان خراسان جنوبی تحصیل می‌کنند که از این تعداد در دانشگاه‌های دولتی ۲۱ هزار و ۶۶۶ نفر، دانشگاه علوم پزشکی ۴ هزار و ۱۲ نفر و دانشگاه‌های دولتی تابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ۱۵ هزار و ۶۶۶ نفر حضور دارند.

همچنین دانشگاه‌های آزاد اسلامی ۷ هزار و ۴۵۰ نفر، دانشگاه پیام نور ۵ هزار و ۵۲۶ نفر، دانشگاه فنی و حرفه‌ای ۳ هزار و ۹۰۲ نفر، دانشگاه علمی و کاربردی هزار و ۶۷۴ نفر و غیرانتفاعی ۴۷۴ دانشجو دارند.

دانشگاه بیرجند در مرکز استان بیشترین تعداد دانشجو و اعضای هیات علمی را دارد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور