#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌ جنوبی گفت: در روند اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها همکاران ما پرونده‌های تخلفی که از سوی سازمان‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت تشکیل می‌شود را خارج از نوبت و به‌صورت ویژه رسیدگی می‌کنند.

 حسین حسین‌پور شنبه‌ شب در نشست کارگروه تنظیم بازار خراسان جنوبی که به ریاست استاندار برگزار شد، افزود: اخیرا با هدف بازدارندگی برخی تخلفات، تمامی جرایم مندرج در قوانین نظام صنفی و تعزیرات حکومتی تا پنج برابر افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به فعال بودن شعب تعزیرات حکومتی در مرکز استان و شهرستان‌ها گفت: اداره‌ کل تعزیرات استان در راستای اجرای صحیح طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها همگام و هم‌سو با سایر دستگاه‌های نظارتی از جمله سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و سازمان جهاد کشاورزی در جهت تثبیت و تعادل بازار و جلوگیری از تخلفات احتمالی تلاش می‌کند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌ جنوبی بیان کرد: امروز متن پیش‌نویس اصلاح برخی از احکام مرتبط با تعزیرات حکوکتی با هدف تنظیم بازار به استان ابلاغ شد و در این ابلاغیه اختیارات شعب تعزیرات در مدت اجرای طرح افزایش یافته است.

وی افزود: همچنین همکاران ما می‌توانند تابلوی تخلف را در واحد صنفی نصب کرده و واحدهای متخلف را قبل از صدور رای پلمب کنند.

حسین‌پور گفت: واحدهای صنفی استان منصف، متدین و متعهد هستند ولی اگر افرادی بخواهند از این موقعیت سوء‌استفاده و فرصت‌طلبی داشته باشند، تعزیرات حکومتی با آنان برخورد جدی خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه جریمه درج نکردن قیمت کالا تا سقف ۱۰ میلیون تومان افزایش یافته است افزود: مردم استان می‌توانند برای همراهی با اجرای این طرح در صورت مشاهده تخلف از طریق تلفن گویای ۱۳۵ گزارش شکایت خود را به ما اعلام کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی از دستگاه‌های نظارتی خراسان جنوبی درخواست کرد پرنده‌های تخلفاتی را روزانه از طریق سامانه ارسال کنند تا به موقع رسیدگی و بارندگی لازم را در کمترین زمان داشته باشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: در پنج ماه پایانی سال گذشته میزان تولید گوشت مرغ خراسان جنوبی ۳۹ هزار تن بوده که ۱۶ هزار و ۳۷۸ تن در داخل استان مصرف و ۱۹ هزار ۸۶۰ تن به خارج استان ارسال شده است.

مهدی جعفری افزود: از ابتدای سال جاری چهار هزار و ۷۴۵ تن مرغ در استان تولید شده است، همچنین در مدت  ۶۰۰ تن برنج، هزار و ۲۹۲ تن روغن و هزار و ۲۵۰ تن شکر توزیع شده است.

وی با اشاره به بازرسی‌های انجام شده توسط جهاد کشاورزی از آذرماه سال گذشته تا ۲۲ اردیبهشت ماه سال جاری هم گفت: در این مدت  ۲۳ هزار و ۵۰۷ مورد بازرسی از سطح بازار استان انجام شده است، همچنین ۲۳ هزار و ۶۱۰ مورد گزارش مردمی در سامانه ۱۲۴ داشته‌ایم که به ۲۱ هزار و ۱۰۰ مورد شکایت پاسخ داده شده است.

جعفری ادامه داد: در این مدت ارزش ریالی تخلفات ارجاع شده به تعزیرات حکومتی ۱۸ هزار و  ۱۹۵ میلیون ریال و ارزش پرونده‌های اختفاء و عرضه خارج از شبکه هم ۴۲ میلیون و ۸۱۳ میلیون ریال بوده است، در مجموع بیش از ۶۰ میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی از آذرماه سال گذشته تاکنون در استان تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه تعداد بازرسان استان ۱۶۰ نفر هستند که ۴۰ نفر در مرکز استان فعالیت دارند، اضافه کرد: کمبود نیرو و خودرو مهمترین مشکل ما در نظارت از واحدهای صنفی است.

رییس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بیشترین حجم بازرسی‌ها از نانوایی‌های استان انجام می‌شود، اضافه کرد: از ابتدای سال جاری هم هزار و ۶۶۵ مورد بازرسی از سایر واحدهای صنفی به غیر از نانوایی‌ها انجام شده و شکایت مردمی در سامانه ۱۲۴ هم  ۲۱۶ مورد بوده که به همگی پاسخ داده شده است.

جعفری ادامه داد: در بازرسی‌های ابتدای سال جاری تاکنون ۴۸۰ پرونده به ارزش ۱۹۵میلیون ریال تشکیل شده و ارزش پرونده‌های اختفاء و عرضه خارج از شبکه هم ۵۷۰ میلیون ریال بوده است.

وی گفت: مهمترین مشکل ما در استان نبود کارخانجات روغن، عدم نقدینگی مباشران روغن، کمبود انبار و سردخانه است که باید در این زمینه تدابیر لازم در دستورکار قرار گیرد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان خراسان جنوبی هم گفت: امروز از سمت وزارت خانه مطبوع ۲ سهمیه کالا برای خراسان جنوبی ابلاغ شده که از فردا توزیع شهرستانی آن آغاز خواهد شد.

مجید اسداللهی افزود: در این خصوص شکر خانوار به میزان ۵۸۰ تن و به قیمت هر کیلوگرم، ۱۸ هزار و ۱۸۰ تومان و ۹۷۶ تن برنج با قیمت قبلی ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه افزایش درخواست‌ها را برای آرد را از طرف شهرستان‌ها داریم، اضافه کرد: توزیع آرد در شهرستان به صورت سیستمی و هوشمند توسط جهاد کشاورزی انجام می‌شود در این شرایط خارج از ظرفیت شبکه موجود برای ما امکان تخصیص آرد وجود ندارد در حالی که تقاضا زیاد است.