?استاندار خراسان جنوبی از مرزبانان، به عنوان رزمندگان واقعی خط مقدم جبهه حفظ امنیت یاد کرد.
ملانوری با بیان این مطلب در مراسم رونمایی از تجهیزات خودرویی فرماندهی مرزبانی استان، گفت: امنیت، موضوع بسیار مهمی است که از مطالبات جدی جامعه می باشد.
?وی تأکید کرد: ما به همان اندازه که برای پویایی و زندگی به اکسیژن نیاز داریم، به همان میزان هم به امنیت احتیاج داریم.
?استاندار به بخش هایی از آیات و روایت های مرتبط با امنیت اشاره کرد و گفت: بر اساس روایت ها، امنیت و سلامت، دو نعمت بزرگند که به درستی شناخته نشده اند.
?ملانوری متذکر شد: این که خراسان جنوبی با وجود پهناوری و داشتن طولانی ترین مرز مشترک با افغانستان، امن ترین استان کشور است، به واسطه تلاش های نیروهای امنیتی، اطلاعاتی و مرزبانی می باشد.
?وی تأکید کرد: مرزبانان غیور، تمام توان خود را بکار گرفته اند تا نعمت امنیت، مثل رحمت الهی شامل حال همه ما شود.
?استاندار با اشاره به این که دو گروه بیشترین تأثیر را در ایجاد و حفظ امنیت دارند، گفت: گروه اول، مرزبانان هستند که به عنوان رزمندگان واقعی خط مقدم جبهه حفظ امنیت، با انگیزه و به صورت شبانه‌روزی با کمترین امکانات رفاهی، مقتدرانه در حراست از مرزها ایستادگی می کنند.
?ملانوری ادامه داد: گروه دوم، مرزنشینان و به عبارتی ساکنان مناطق مرزی هستند که با سکونت و حضور خود، به امنیت این بخش مهم کمک می کنند.
?وی خاطرنشان کرد: همبستگی، تعامل و همراهی این دو یگان بزرگ امنیتی، مرزبانان و مرزنشینان به پایداری امنیت کمک می کند.
?استاندار به دو برنامه تأمین ۳۰ دستگاه خودرو و تهیه ۵۰۰ بسته کمک معیشتی در مجموعه مرزبانی استان اشاره کرد و تصریح نمود: این اقدام در راستای پشتیبانی نیروهای مرزبانی با تأمین تجهیزات و ماشین آلات مورد نیازشان و همچنین تأمین بخشی از کالاهای ضروری مرزنشینان انجام شده که بسیار ارزنده و قابل تحسین است.

ملانوری گفت: این اقدام مرزبانان به منظور حمایت بیشتر از مرزنشینان انجام می شود.