نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: این جریاناتی که در ۴۰ سال از رای گیری‌ها تا فتنه‌ها از کرسی مجلس تا خادم فلان اداره پیش آمده به دلیل این است که در جایی ترک فعل کرده‌ایم و این فتنه‌ها به وجود آمده است.

 حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان که با حضور رییس قوه قضاییه برگزار شد با بیان اینکه جایگاه مسوولان خیلی مقدس است اما با اندک تغییری جایگاه جنگ با خدا می شود عنوان کرد: آن زمان است که همه ارزش‌ها دور ریخته می‌شود لذا در عین حال که باید شکرگزار بود که در این جایگاه قرار دارید اما باید بدانید که خیلی سخت است.

وی یادآور شد: مسئله اطاعت از ولایت فقیه چیزی نیست که اطاعت از یک فرد باشد بلکه رسیدن به اهداف نهایت در تک تک افراد به هر نحوی باید انجام شود.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه در کشور اسلامی ولایت فقیه سرپرست است ادامه داد: مجموعه مدیریتی که می خواهد کشوری را بر اساس اصول اسلامی اداره کند نیازمند ولایتی برگرفته از مقام رسالت است.

وی ادامه داد: رسالت هم وسیله‌ای است که ولایت و دین خدا اجرا شود و بر مبانی، فطرت، عقل و  وحی باشد لذا ضمن اینکه در امور زندگی مادی باید بفهمیم که این اطاعت از آنچه حکم خداست واجب بوده و تخلف آن از بدترین نوع حرام محسوب می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اهداف نظام الهی بیان کرد: شبکه مدیریت باید درک کند اطاعت در اجرای فرامین الهی از اوجب واجبات است.

وی اظهار داشت: همچنین  باید درک کند که ترکش به هر نحوی حرام‌ترین از نوع محرمات است و اگر این توجه باشد یک شبکه فعال هیچ دلیلی ندارد که رسیدن به آرمان های انقلاب ۴۰ سال طول بکشد بلکه می توانست ۶ ماه طول بکشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: به طور مثال یک نیروگاه برقی که تحویل می‌دهد، جابه‌جایی اتصالات آن عبور می‌کند، ایجاد نور، حرارت و قدرت می‌کند تا همه کارها سامان گیرد و اگر در یک زاویه انتقال برق نشود بقیه قسمت‌ها خاموش، سرد و معطل است.

وی گفت: اگر کسی مسوولیتی را بپذیرد اما عمدا به هر نحوی یا دلیلی خلاف آن عمل کند یا بخواهد سلیقه‌ای، شخصی، حزبی و منافع خودش را در نظر گیرد ضمن اینکه اطاعت او حرام است آنچه به عنوان اجرت می‌گیرد هم حرام خواهد بود چون  وقتی در این سیستم با این خصوصیات استخدام می شود کارحزبی و  سلیقگی انجام داده لذا کار نکرده و  اجرت بر او حرام است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با تاکید بر لزوم حفظ ولایت و شجره طیبه‌ای اظهار داشت: این حیات باید به ریشه تا دورترین شاخه منتقل شود اگر به وسیله کسی معطل شود گناهی نابخشودنی است لذا به هر حال شبکه مدیریت باید خیلی به خود توجه کند چه جایگاه مقدسی است و اگر از اجرای عدالت تخلف کند بدترین مقابله با خدا را انجام داده است.

وی یادآور شد: وقتی بحث شرک  و کفر مطرح می‌شود، تنها مسئله بت‌پرستی، چوب، سنگ، فلز یا یک عروسک نیست بلکه بدترین شرک شرک سیاسی بوده و  بدترین جنگ با خدا هم جنگ سیاسی است.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه اطاعت مافوق در اجرای منویات الهی واجبات بوده و تخلف آن حرام است اظهار داشت: در خانواده هم همینطور است وقتی مشکلات پیش می‌آید همه در مشکلات سهمیه دارند چون مستقیم یا غیر مستقیم این مسایل به شخص بر می گردد.

وی تاکید کرد: فردا قیامت ممکن است در خون و تضییع حقوق افراد سهیمه‌ای برای ما بگذارند که تعجب کنیم اما کم‌کاری، بی تفاوتی و سلیقه ما موجب شده این جریان، این فساد، فتنه و سردی مردم به وجود آید.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه از این رو ما هم در خون‌های ریخته شریک هستیم اظهار داشت: در این قضیه دقت کنید به هر حال دین بزرگی است که بر دوش همه ما سنگینی می‌کند.

رئیس قوه قضاییه در سیزدهمین سفر استانی خود صبح پنجشنبه ( ۱۹ آبان) با استقبال استاندار ، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و مسوولان قضایی استان وارد فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند شد.

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای سپس با جمعی از دانشجویان استان در دانشگاه بیرجند گفت و گو و به سخنان آنان گوش داد و نیز در ادامه برنامه‌ها با قضات و کارکنان دادگستری استان دیدار کرد.

دیدار با دانشجویان، تولیدکنندگان، کارآفرینان و شرکت‌های دانش بنیان استان و همچنین دیدار با اقشار مختلف مردم و حضور در نشست شورای اداری استان از دیگر برنامه‌های سفر رئیس قوه قضاییه به استان خراسان جنوبی بود. وی در ادامه برنامه ها در نشست شورای قضایی خراسان جنوبی حضور می‌یابد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور