#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

 استاندار خراسان جنوبی از ادامه محدودیت‌ها در این استان با تمدید طرح فاصله گذاری اجتماعی خبر داد.

 محمدصادق معتمدیان روز چهارشنبه در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به تمدید طرح “فاصله گذاری اجتماعی” تا ۲۰ فروردین افزود: با تمدید طرح، دانشگاه‌ها و مدارس تا بیستم فروردین تعطیل خواهند بود، در ادارات نیز طبق رویه سابق، یک سوم کارکنان به صورت شیفتی در محل کار حضور خواهند یافت و کنترل گلوگاه‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: یکی از مصوباتی که در جلسات قبل نیز در مورد آن صحبت شد، تمرکز بر افرادی است که به عنوان «کرونا مثبت» شناخته می‌شوند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: امروز نیز بازدیدی از روند اجرای طرح فاصله‌ گذاری اجتماعی در مبادی ورودی استان داشتیم و جا دارد از تلاش‌های خالصانه فرمانداران، هلال احمر، راهداری، پلیس و بسیج نیز صمیمانه قدردانی کنیم.

وی با تقدیر از همراهی خوب اصناف در تعطیلی اماکن تجاری خاطرنشان کرد: با همکاری اصناف بیش از ۹۷ درصد مشاغل غیرضروری تعطیل شده‌اند.

معتمدیان افزود: برخورد مناسب نیروی انتظامی و فرهنگ خوب مردم موجب شده تا با کمترین تذکرات و تنش، همراهی مردم و اصناف را شاهد باشیم که البته نقش ارزنده صدا و سیما در این زمینه قابل تقدیر است.

وی گفت: خراسان جنوبی جزو استان‌هایی است که در بخش درمان، کار را مدیریت کرده و از روز اول، اجازه ندادیم دانشگاه‌ علوم‌ پزشکی درگیر مسائل جانبی مانند تدارکات و پشتیبانی شود.

با توجه به شیوع ویروس کرونا و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی برای قطع زنجیره انتقال ویروس، شهرها و روستاهای خراسان جنوبی امروز سیزدهم فروردین روز خلوتی را پشت سرگذاشتند و بسیاری از مردم به پویش «سیزده در خانه، کرونا به در» پیوستند.

اماکن تفریحی، گردشگری و تفرجگاه‌های خراسان جنوبی تعطیل است و فرماندار بیرجند پیش از این اعلام کرد: محدودیت‌های ترافیکی و ممنوعیت حضور جمعیت از دوازدهم تا پانزدهم فروردین در مرکز استان اعمال می‌شود.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد: تاکنون ۴۷ هزار و ۵۹۳ نفر به طور قطعی در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۳ هزار و ۳۶ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند.

کیانوش جهانپور گفت: از ظهر دیروز تا امروز ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ و براساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۹۸۷ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران شناسایی شده بر اثر این بیماری به ۴۷ هزار و ۵۹۳ مورد رسید. خوشبختانه تاکنون ۱۵ هزار و ۴۷۳ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده‌اند که این روند ادامه دارد.

وی اظهار داشت: همان طور که امروز اعلام شد به دنبال اجرای مراحل فاصله گذاری اجتماعی و تشدید آن در ایام نوروز، در روزهای آتی به سمت اجرای فاصله گذاری هوشمند خواهیم رفت و امیدواریم در هفته‌های آتی به سمت مهار این بیماری برویم البته در حال حاضر همچنان در مرحله مدیریت بیماری هستیم و فعلا صحبت در مورد مهار بیماری زود است.