رئیس شورای اسلامی استان خراسان جنوبی گفت: ۹ تقاطع غیرهمسطح در شهر بیرجند باید احداث شود که سه نقطه ضرورت بیشتری دارد و نیازمند ۲۱ هزار میلیارد تومان اعتبار است.

 محمدرضا حاجی‌آبادی  در نشست شورای عالی استان که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی برگزار شد افزود: با توجه به حجم زیاد اعتبارات مورد نیاز، درخواست احداث این تقاطع‌های غیرهمسطح در سفر استانی رئیس جمهور ارائه داده شده و امید است مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی بارقه امید را در دل مردم ایجاد کرد گفت: مردم هم استقبال خوبی از رئیس جمهور داشتند و امید است وعده‌های داده شده منشا خیر و برکت باشد.

رئیس شورای اسلامی استان خراسان جنوبی ضمن تقدیر از استاندار و معاونان وی برای فراهم کردن مقدمات سفر رئیس جمهور در آغاز دور دوم سفرهای استانی افزود: سفر وزرا به شهرستان‌ها به عنوان نمایندگان عالی رئیس جمهور هم جای تقدیر دارد.

وی گفت: در نظر گرفتن هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر دوم هیات دولت به خراسان جنوبی جای خرسندی دارد که امید است با تخصیص این اعتبار، مردم از عواید آن بهره مند شوند.

حاجی‌آبادی با تاکید بر اینکه راه آهن و انتقال آب از مهمترین مطالبات مردم خراسان جنوبی است اظهار داشت: قول‌هایی در سفر رئیس جمهور برای این ۲ مطالبه مهم داده‌ شد که باب امیدواری را باز کرده است.

وی با بیان اینکه پروژه‌های نیمه‌تمام با عمر بیش از ۱۰ سال یکی از مواردی است که مردم انتظار دارند دولت به آن توجه کند گفت: اگرچه این پروژه‌ها از گذشته‌های دور مانده اما مردم ذهنیت خوبی از آن ندارند.

رئیس شورای اسلامی استان خراسان جنوبی به وجود ۱۲۶ معدن در این استان اشاره کرد و افزود: ۸۲ معدن فعال است اما مشکلاتی دارند که باید به آن توجه شود.

وی تامین گازوئیل و زیرساخت‌های دیگر از جمله راه، آب، برق و گاز را جزو نیازهای معادن برشمرد و گفت: پرداخت عواید حاصل از فروش سوخت به مرزنشینان، افزایش شعاع مرزنشینی از ۲۵ به ۵۰ کیلومتر از دیگر خواسته‌های مردم است.

حاجی‌آبادی تسهیل واردات خودروهای سنگین بدون هزینه گمرکی را از دیگر خواسته‌ها مطرح کرد و افزود: دوبانده شدن راه‌ها، توجه به مساله پروازها در استان، صدور مجوز خانه‌های کارگری در اراضی کشاورزی، تقویت دهیاری‌های حاشیه شهرها و اختصاص اعتبار ملی برای بازآفرینی شهری مورد درخواست است.

استفاده بیشتر از ظرفیت شوراها، لزوم توجه صنایع بزرگ استان به مسئولیت‌های اجتماعی خود در خدمات‌دهی به مردم، حمایت از شهرداری‌های کم‌درآمد، افزایش سهمیه قیر رایگان برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و شفاف‌سازی مصوبات سفر رئیس جمهور از موضوعات و درخواست‌هایی بود که توسط دیگر اعضای شورای اسلامی استان مطرح شد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور