?معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی می تواند جزو استان‌های دارای اقتصاد دانش‌محور باشد.
ستاری با بیان این مطلب در جریان بازدید از مراکز رشد و نوآوری دانشگاه های استان خاطرنشان کرد: وجود دانشگاه های فعال با آمار قابل توجه دانشجویان و همچنین شرکت‌های دانش بنیان موجود، ظرفیت بسیار خوبی برای رشد و شکوفایی استان است.
?وی با اشاره به وضعیت مطلوب مراکز نوآوری دانشگاه های استان اظهار داشت: نتیجه کار امروز با همکاری استاندار خراسان جنوبی که همیشه پیگیر مسایل مربوط به استان می باشند، می‌تواند این باشد که امکانات جدیدی در اختیار پارک علم و فناوری قرار بگیرد.
?به گفته وی؛ تزریق امکانات به پارک علم و فناوری استان می تواند به جهت‌گیری دانشگاه ها به سمت اقتصاد دانش‌بنیان بینجامد.
?معاون رییس جمهور با تأکید بر نقش دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم در حل معضلات جامعه گفت: چنانچه اولویت دانشگاه‌های خراسان جنوبی نیز حل معضلات و مشکلات استان باشد می‌توان تغییرات قابل توجهی را انتظار داشت .
?ستاری با بیان این که حل مشکلات و مسایل مربوط به مردم اولویت نخست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است،متذکر شد: کارخانجات متعددی برای استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش ‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری و بهره گیری از ایده های آنها، زیرساخت‌های مفصلی را در سال های اخیر ایجاد کرده اند.
?وی با اشاره به مشکلات خراسان جنوبی در حوزه زیرساخت‌ها خاطرنشان کرد: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری گرچه با پتانسیل‌های استان خیلی فاصله دارد اما با وجود فعالیت های قابل توجه باید توسعه یابند.
?معاون علمی و فناوری رییس جمهور در ادامه از نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در حل مشکلات و معضلات کشور در خصوص بیماری کرونا گفت و تصریح نمود: این شرکت‌ها با دریافت تسهیلات ویژه از معاونت علمی و فناوری در زمینه تولید واکسن کرونا، دارو، تجهیزات پزشکی، ماسک و مواد ضدعفونی کننده اقدامات قابل توجهی انجام داده اند.

ستاری با اشاره به غلبه بر موج جدید شیوع کرونا در کشور بیان کرد: حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآوری‌های این شرکت ها به راحتی در روزهای نخست شیوع کرونا در زمینه تجهیزات، دارو، امکانات پزشکی لازم موجب شد در بخش های مختلف بیمارستانی نیاز به واردات نداشته باشیم.
?شایان ذکر است: معاون علمی و فناوری رییس جمهور در سفر یک روزه خود به استان خراسان جنوبی از مراکز رشد و واحدهای فناور دانشگاه های استان بازدید نمود.