#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

 رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با توجه به افزایش حجم واکسن کرونا که در اختیار ما قرار گرفته است، از روز دوشنبه ۱۵ شهریور ماه ساعت کار مراکز تجمیعی واکسیناسیون در خراسان جنوبی افزایش می‌یابد.

محمد دهقانی روز یکشنبه از تحویل محموله جدید واکسن کرونا به خراسان جنوبی خبر داد و گفت: خوشبختانه ۶۸ هزار دُز واکسن جدید امروز تحویل ما می‌شود و بلافاصله صبح فردا (دوشنبه) در سطح شهرستان‌ها توزیع خواهد شد.

وی افزود: با توجه به افزایش قابل توجه واکسن‌های دریافتی، ساعت کار مراکز تجمیعی واکسیناسیون استان از ساعت ۸ تا ۲۱ افزایش پیدا خواهد کرد و به طور مداوم این مراکز در این ساعات فعال خواهند بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: همچنین ظرفیت نوبت‌دهی این مراکز در سامانه salamat.gov.ir افزایش می‌یابد و روند واکسیناسیون در استان سرعت خواهد گرفت.

دهقانی گفت: از هم‌استانی‌های بالای ۶۰ سال که به هر دلیل موفق نشدند برای دریافت واکسن مراجعه کنند، درخواست داریم بدون نوبت به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کنند.

وی افزود: سایر گروه‌های سنی متولدین ۱۳۶۰ و قبل از آن با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir ثبت‌نام و با اخذ نوبت برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: کسانی که برای دز دوم قصد مراجعه دارند، براساس پیامکی که برایشان ارسال می‌شود در همان ساعت، زمان و مکان به مراکز تجمیعی مراجعه کنند تا دز دوم واکسن خود را دریافت کنند.

وی گفت: امیدواریم با همکاری مردم هرچه سریع‌تر بتوانیم پوشش واکسیناسیون را در استان کامل کنیم.

بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از مجموع ۶۸ هزار دُز واکسن وارد شده به استان ۵۴ هزار دز سینوفارم، ۱۲ هزار دز آسترازنکا و ۲ هزار دز کوو ایران برکت است.