رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان ‌جنوبی گفت: تدوین سند راهبردی در حوزه محیط زیست تا پایان دولت در خراسان‌جنوبی را با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست پیگیری می‌کنیم تا خواسته‌های سمن‌ها رفع شود.

مجید پورعیسی، امروز ۲۹ مهرماه در نشست با سمن‌های فعال حوزه محیط زیست اظهارکرد: به عنوان خدمتکاران مردم در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی دغدغه ما این است که چگونه می‌توانیم در حوزه محیط زیست همکار و حامی سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد بودن است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان ‌جنوبی افزود: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که تخریب محیط زیست در ابعاد مختلف را تجربه کرده‌ایم و این در حالی است که توسعه پایدار با حفاظت از محیط زیست ارتباط تنگاتنگی دارد.

وی با بیان اینکه حفاظت از محیط زیست به دستگاه‌ها و نهادهای مختلفی ارتباط دارد، تصریح کرد: اگر بخواهیم در این زمینه موفق باشیم باید آن را تبدیل به دغدغه، گفتمان و فرهنگ کنیم.

پورعیسی ادامه داد: تغییر نوع نگاه در حوزه محیط زیست امری ضروری است چرا که فرآیند تبدیل شدن موضوعات مرتبط با محیط زیست به یک گفتمان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی بیان کرد: تدوین سند راهبردی در حوزه محیط زیست تا پایان دولت در خراسان‌جنوبی را با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست پیگیری می‌کنیم تا خواسته‌های سمن‌ها رفع شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌ جنوبی افزود: باید در کمیته برنامه‌ریزی هر شهرستان یک سمن فعال از آن شهرستان و در شورای برنامه‌ریزی استان یک سمن به نمایندگی از همه سمن‌ها وجود داشته باشد.

پورعیسی ‌گفت: در زمینه حفاظت از محیط زیست در خراسان‌جنوبی باید کشت‌های جایگزین متناسب با طبیعت خراسان‌جنوبی را احصاء کنیم.

وی ادامه داد: در حوزه تفریحات و برنامه‌هایی مانند آفرود سواری باید شرایط را به گونه‌ای پیش ببریم که همه مردم تفریحات خود را داشته باشند و نیز مسائل و موضوعات محیط زیستی مراعات شود.

وی بیان کرد: آماده هرگونه همکاری با سمن‌ها از جمله در زمینه اختصاص مکان برای برنامه‌ها و تأمین هزینه‌های مربوط به دعوت از یک استاد مدعو در موضوعات فرهنگی و آموزشی هستیم،

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌ جنوبی اظهار کرد: در ابتدا باید سمن‌های فعال در حوزه‌های مختلف را شناسایی و سپس چگونگی کمک به آنان را مشخص کنیم.

پورعیسی خاطرنشان کرد: باید به شبکه‌سازی در حوزه سمن‌های محیط زیست در خراسان‌جنوبی بپردازیم