فرماندار شهرستان سربیشه گفت: یکی از برنامه‌های پیش بینی شده برای سفر رئیس جمهور، افتتاح ۵۰ کیلومتر باند دوم در سطح استان بود که از این مقدار ۲۳ کیلومتر در شهرستان سربیشه انجام شد.

محمدرضا لکزایی، ا ضمن تشریح دستاوردهای سفر رئیس جمهور به این شهرستان، اظهار کرد: ۱۳ کیلومتر از باند دوم سربیشه- ماهیرود و ۱۰ کیلومتر در محور سربیشه – بیرجند در این سفر افتتاح شد.

وی با اشاره به بازدید رئیس جمهور و هیئت همراه از پروژه مجتمع آبرسانی روستای خوشاب، اظهار کرد: این پروژه توسط قرارگاه شهید ناصری در سه فاز در حال اجراست، فاز یک مجتمع کاملاً برای تأمین آب روستاهای مشوکی و خوشاب اجرا شده و فاز دو نیز برای رفع نیاز ۱۱ روستا تا پایان سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

به گفته وی، با بهره‌برداری فاز سه، این پروژه تا پایان سال آینده به اتمام می‌رسد و در مجموع ۱۹ روستا از نعمت آبرسانی بهره‌مند خواهند شد.

فرماندار سربیشه اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه آبرسانی را بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: بازدید از کارگاه حوله‌بافی زنان روستای لانو از دیگر برنامه‌های رئیس جمهور بود که در این بازدید آیت الله رئیسی بر توانمندسازی بانوان روستا و بازاریابی تولیدات بانوان روستایی تأکید کرد؛ پیگیری‌ دستورات رئیس جمهور در این زمینه در دستور کار فرمانداری سربیشه قرار گرفته است.

فرماندار سربیشه گفت: در بازدید رئیس جمهور از کارگاه‌ حوله‌بافی، یکی از بانوان تأمین جهیزیه برای دختر خود را درخواست کرد که رئیس جمهور در این زمینه قول مساعد داد و پس از پنج روز این وعده محقق شد.

لکزایی با تأکید بر اینکه علاوه بر دختر این بانو، ۱۰ نوعروس دیگر هم از جهیزیه اهدایی رئیس جمهور بهره مند شدند، تصریح کرد: اقلام این جهیزیه شامل یخچال، تلویزیون، جاروبرقی، ماشین لباس شویی و اجاق گاز به ارزش ریالی بالغ بر ۳۰ میلیون تومان بود.

وی ادامه داد: بازدید از خدمات گروه‌های جهادی در مناطق مرزی و دیدار چهره به چهره با مردم روستای لانو از دیگر برنامه‌های رئیس جمهور در دهستان لانو بود؛ در دیدار با مردم روستای لانو، رئیس جمهور قول پرداخت یک نوبت عایدات سوخت مرزنشینی را داد که در حال پیگیری است و به زودی محقق می‌شود.

فرماندار سربیشه خاطرنشان کرد: ارتقای سطح گمرک ماهیرود به اداره کل، تخصیص صددرصدی درآمد بازارچه‌های مرزی، استقرار قرنطینه نباتی و گیاهی در مرز ماهیرود که در بحث واردات و صادرات مؤثر است از دیگر برکات سفر رئیس جمهور به شهرستان سربیشه بود.

لکزایی گفت: وزیر راه و شهرسازی نیز با حضور در شهرستان سربیشه در فاز نخست ۱۵ هکتار از ۱۰۰ هکتار سایت اندیشه از نهضت ملی مسکن را با ۴۳۰ قطعه کلنگ‌زنی کرد؛ تمامی زمین‌ها در شهر سربیشه، درح و مود به صورت ۲۰۰ متر ویلایی خواهد بود و تاکنون ۲۶۰ نفر عقد قرارداد داشته‌اند که امیدواریم هرچه زودتر خانه‌ها را بسازند.

فرماندار سربیشه در بخش دیگری از سخنانش از برگزاری مراسم نکوداشت روز سربیشه در ۲۶ دی ماه خبر داد و با بیان اینکه برای مردم ولایتمدار سربیشه افتخار بزرگی است که روزشان با نام شهدا تعیین شده و در تقویم و تاریخ منطقه ثبت می‌شود، ادامه داد: روزهای متفاوتی در سال‌های گذشته برای نامگذاری روز سربیشه پیشنهاد شد اما در نهایت ۲۶ دی ماه با تأیید شورای فرهنگ عمومی به تصویب رسید.

وی با تأکید بر اینکه یاد و نام شهدا باید همیشه در زندگی جاری و ساری باشد، گفت: ۲۶ دی ماه مراسم روز سربیشه باید هرچه باشکوه‌تر و با برنامه های ویژه برگزار شود.

فرماندار سربیشه به برنامه‌های مهم مراسم نکوداشت روز سربیشه اشاره کرد و گفت: انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری و برگزاری یادواره شهدا دو جلسه محوری روز سربیشه است.

لکزایی هدف از انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری را توسعه اشتغال در سربیشه عنوان کرد و گفت: در این روز تفاهم نامه احداث کشتارگاه طیور، طرح گلخانه های کوچک مقیاس، تولید دستکش کارگری، تولید نخ استریت و ۲ اقامتگاه بوم گردی در روستاهای طالب آباد و اسلام آباد شکری امضا می‌شود؛ نمایشگاه عرضه توانمندی‌های شهرستان نیز از ۲۳ تا ۲۶ دی ماه برپا خواهد شد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور