عملیات اجرایی ۹ بوستان در این دوره شورای اسلامی شهر بیرجند آغاز شد که تاکنون پنج بوستان افتتاح شده است و چهار بوستان دیگر را تا پایان این دوره به بهره‌برداری می‌رسانیم.

محمد علی جاوید روز دوشنبه در آیین گرامیداشت هفتم مهر «روز آتش نشانی و ایمنی» همراه با رونمایی از هفت دستگاه خودرو امدادی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند افزود: ساخت یک فرهنگسرا با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات داخلی شهرداری برای ما هزینه داشت که اگر می‌خواستیم کار عوام فریبانه انجام دهیم می‌توانستیم به جای این پروژه ۵۰ پروژه یک میلیاردی را در شهر تعریف کنیم.

وی اظهار داشت: انتظار ما این است که خدمات شهرداری خوب دیده شود و مظلوم واقع نشویم.

شهردار بیرجند گفت: صرف اینکه ما منتخب شورای اسلامی شهر هستیم و این شورا منتخب مردم است نباید عملکردها با نگاه سیاسی دیده شود.

وی با اشاره به اینکه امسال چهارمین سال فعالیت پنجمین دوره شورای اسلامی شهر بیرجند است افزود: بنا داشتیم در راستای تجلیل از خدمات شبانه‌روزی آتش نشانان جان بر کف برنامه مفصلی داشته باشیم اما بنا به شرایط کرونایی، امکان برگزاری این مراسم در سالن نبود.

جاوید اظهار داشت: آتش ‌نشانی و شهرداری مجموعه مظلومی است و نگاه ما از نگاه مردمی است چون ما نگاه سیاسی در مجموعه شهرداری و سازمان‌های وابسته نداریم و نمی‌خواهیم کسی هم به ما نگاه سیاسی داشته باشد.

وی گفت: پایان سال ۱۳۹۸ در محدوده خیابان ایثار بیرجند گزارشی آمد که در اثر نشت گاز یک منزل ساختمانی تخریب و یک جسد از زیر آوار خارج شد، در کنار این ساختمان، خانه دیگری هم تخریب شده بود که آتش نشانان غیور ما توانستند اثاثیه داخل آن خانه را هم به سلامتی خارج کنند و یک خانواده را شاد کردند.

شهردار بیرجند افزود: کارکنان شهرداری بیرجند در دیگر مجموعه‌های این نهاد به طور شبانه‌روزی در حال تلاش برای خدمت به مردم هستند و در همین عرصه سلامت حوزه خدمات شهرداری خدمات ارزشمندی را انجام داده است.

وی بیان کرد: حوزه عمرانی ما هم روزانه کار آسفالت، خیابان سازی و پارک سازی را انجام می‌دهد اما گاهی نامهربانی‌هایی احساس می‌شود و در نظر بگیریم شرایط کنونی شرایطی نیست که کار عمرانی انجام شود ولی امروز شاهدیم که در همه نقاط شهر کار عمرانی انجام می‌شود.

جاوید گفت: از کارکنان شهرداری و سازمان‌های وابسته تشکر می‌کنم و ما خدمت به مردم را وظیفه خود می‌دانیم و این خدمت افتخار ماست.

امروز هفت دستگاه خودرو تجهیز شده امدادی به ناوگان سازمان آتش نشانی بیرجند اضافه شد که این دستگاه‌ها هم در زمینه امداد و نجات و هم در زمینه اطفای حریق مورد استفاده قرار می‌گیرند.

همچنین در این آیین با حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند از شماری آتش نشانان تجلیل و رژه خودرویی یگان امدادی سازمان آتش نشانی برگزار شد.