🔹سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی تأکید کرد: باید از ظرفیت نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ نهایت استفاده را برای معرفی استان در سطح ملی و بین‌المللی ببریم.
مهدی جعفری با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: همه ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری خراسان جنوبی در این‌ نمایشگاه معرفی و عرضه خواهد شد.
🔹وی تصریح کرد: در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ بر زنجیره ارزش افزوده زرشک و گوهرسنگ‌های استان تمرکز خواهیم داشت.
🔹سرپرست معاونت اقتصادی استانداری اظهار داشت: در این نمایشگاه، تفاهم‌ نامه‌هایی با بخش خصوصی منعقد خواهد شد که موجب رشد و توسعه استان می شود.
🔹جعفری ادامه داد: همزمان با برگزاری نمایشگاه، حضور سفرای کشورهای مختلف را داریم که باید از دیپلماسی اقتصادی نهایت استفاده را ببریم.
🔹وی با تأکید بر اینکه نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ فرصتی برای خراسان جنوبی است که باعث ارائه و معرفی توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و هویت استان می‌شود، متذکر شد: نباید از کنار نمایشگاه و ظرفیت هایی که ایجاد کرده، به سادگی بگذریم.
🔹سرپرست معاونت اقتصادی استاندار گفت: حمایت اعتباری لازم برای حضور مؤثر فعالان اقتصادی و دستگاه ها در این نمایشگاه را انجام می‌دهیم.
🔹جعفری با اشاره به حضور ۸۴ کشور جهان در این نمایشگاه، خاطرنشان کرد: علاوه بر شناسایی بازارهای هدف در سایر کشورها، باید زنجیره‌های ارزش در دیگر استان‌ها نیز شناسایی شوند تا پایه‌های این زنجیره‌ها را براساس ظرفیت‌های خراسان جنوبی تکمیل کنیم.
🔹وی تصریح کرد: بخش خصوصی در طی روزهای برپایی نمایشگاه مذاکراتی بصورتB2B برگزار می کنند.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور